زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقایسه کفپوش سرامیکی و کفپوش اپوکسی

خرید کفپوش اپوکسی  و کفپوش سرامیکی:

اگر به فکر نصب کف آشپزخانه جدید هستید ، کاشی ممکن است اولین گزینه ای باشد که به ذهن شما خطور می کند. کاشی و سرامیک یک انتخاب کلاسیک برای آشپزخانه است. نه تنها ظریف و تمیز به نظر می رسد ، بلکه نگهداری و دوام آن نیز بسیار آسان است. تطبیق پذیری ارائه شده توسط کاشی ها تقریبا تضمین می کند که شما سبکی متناسب با ایده های کف آشپزخانه خود پیدا خواهید کرد.

 کفپوش سرامیکی و کفپوش اپوکسی

مزایای کف سرامیک

ماندگاری

کاشی های سرامیکی به خوبی در برابر سایش و پارگی ایستاده اند که تقریباً در همه آشپزخانه ها از ردپای گل آلود گرفته تا ریختن و پاشیدن پیدا خواهید کرد. تمیز کردن سرامیک نیز بسیار آسان است. گرد و غبارگیری با جارو یا جاروبرقی اکثر روزها فریب کاری را به دنبال خواهد داشت ، به دنبال آن یک پاک کننده مرطوب با آب گرم و یک محلول تمیز کننده ملایم ایجاد می شود.

مقرون به صرفه

خرید کفپوش اپوکسی تنوع بسیار زیاد گزینه های ارزان قیمت ، کاشی و سرامیک را به یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های کفپوش آشپزخانه تبدیل کرده است. شما مطمئناً یک طرح کاشی و سرامیک متناسب با بودجه خود پیدا خواهید کرد.

سبک

آیا سبک های مرسوم کاشی و سرامیک را دیده اید؟ کاشی های گسترده برای آشپزخانه ها کاملاً مورد توجه است – باعث می شود آشپزخانه شما حتی بزرگتر به نظر برسد! کاشی و سرامیک در تنوع رنگی متنوعی با هر طرح تزئینی موجود است. به علاوه ، فن آوری چاپ مدرن می تواند سطوح کاشی و سرامیک ایجاد کند که از سنگ طبیعی (سنگ مرمر و تراورتن) ، بتن و چوب ، و سبک های یکنواخت تمیز می کنند.

مقایسه کفپوش سرامیکی و کفپوش اپوکسی

خرید کفپوش اپوکسی

قابلیت استفاده از کفپوش سرامیکی

کاشی و سرامیک با نشستن کف می تواند ترک بخورد ، و شکسته شدن یک ظرف یا لیوان روی آن عملا تضمین می شود. همچنین ممکن است زیر پا سرد و سخت باشد ، بنابراین برای رفع ناراحتی از فرش یا تشک بالشتی استفاده کنید. رطوبت باعث لغزندگی کاشی و سرامیک می شود. یک سطح بافت می تواند کشش کمی بیشتری ایجاد کند.

کاشی و سرامیک همچنین می تواند به دمای شدید حساس باشد. گرچه ممکن است این امر سرامیک را به بهترین گزینه برای نصب کاشی در فضای باز یا فضای غیرکنترل آب و هوا تبدیل نکند ، آشپزخانه معمولاً یک شرط مطمئن است.

نگهداری کفپوش سرامیکی

کف با کاشی و سرامیک به طور حتم به معنی وجود دوغاب هایی است که آن کاشی را کنار هم نگه داشته است. دوغاب کاشی باید به صورت دوره ای مهر و موم شود و برای جلوگیری از ایجاد لکه بین کاشی ها ، اغلب به تمیز کاری ویژه نیاز دارد.

معایب خرید کفپوش اپوکسی سرامیکی

  • هزینه نصب
  • وزن
  • دوغاب
1. هزینه نصب

از آنجا که کاشی چینی بسیار سخت است ، کار با آن نیز دشوارتر است و در نتیجه نصب آن در مقایسه با کاشی های نرمتر گران تر و زمان بر است. پیمانکاران علاقه چندانی به نصب کاشی های چینی ندارند زیرا می دانند کار دشوارتر خواهد بود. اگر تصمیم دارید این کاشی ها را بچینید ، باید انتظار داشته باشید که هزینه نصب به طور قابل توجهی بیشتر شود. از بین گزینه های مختلف کفپوش کاشی ، کاشی پرسلان یکی از گرانترین ها برای خرید و نصب است.

2. وزن

یکی از بزرگترین مزایای کاشی های چینی ، تراکم بالا و مقاومت آنها ، اگر نگران وزن هستید نیز می تواند یک ضرر باشد. به این دلیل که کاشی متراکم کمی سنگین تر از کاشی و کفپوش سرامیکی و بسیار سنگین تر از محلول های کف مانند چوب است.

اگر اتاقی دارید که با تیرهای کف بزرگ ساخته نشده است ، کف آن را با کاشی های چینی می تواند خطرناک باشد. گزینه های کفپوش کاشی دیگری نیز وجود دارد که سبک تر است و گزینه های کفپوش زیادی نیز وجود دارد که به طور قابل توجهی سبک تر مانند کف وینیل است. همیشه قبل از نصب آن را در نظر بگیرید که آیا کف کنونی شما از پس تحمل وزن کاشی چینی برمی آید یا خیر و اگر فضایی که کف آن را ندارید ، نمی تواند از پس تمام وزن کاشی برآید ، به استفاده از راه حل دیگری فکر کنید.

مقایسه کفپوش سرامیکی و کفپوش اپوکسی

خرید کفپوش اپوکسی

3. دوغاب

حتی اگر کاشی پرسلان به تنهایی آسان نگهداری شود ، باید نگهداری را که دوغاب به معادله اضافه می کند در نظر بگیرید. گروت ماده پرکننده ای است که باید برای نصب خوب ضد آب در بین کاشی ها استفاده شود.

هنگامی که کاشی می گذارید باید دوغاب خوبی بین آنها نصب شده باشد و باید با گذشت زمان اقدام به نگهداری این دوغاب کنید. این به این معنی است که در صورت لزوم دوغاب بیشتری اضافه کنید و هرگونه آلودگی و کثیفی را که با گذشت زمان روی دوغاب جمع می شود ، مالش دهید.

همچنین به این معنی است که هر چند سال یک بار درزگیر خوبی روی دوغاب استفاده کنید تا از ایجاد نفوذ رطوبت برای مواد پشتیبان شما جلوگیری کند. اگر مایل نیستید تمام این مراحل را با کفپوش خود انجام دهید ، باید موردی را در نظر بگیرید که به دوغاب نیاز ندارد. گزینه های زیادی برای کفپوش کاشی وجود دارد ، اما بیشتر آنها به نوعی دوغاب نیاز دارند و برای نگهداری آن باید آماده باشید.

مزایای استفاده از کفپوش سرامیکی

  • سرامیک بدون لعاب
  • مقاومت آب
  • گزینه های طراحی
  • نگراني هاي آلرژن
  • هزینه

1. سرامیک بدون لعاب

برای کاربردهای خاص ، می توان با کاشی و سرامیک لعاب دار که احساس طبیعی تری به آن دارد ، تهیه کرد. این یک مزیت عمده نسبت به سایر گزینه های کاشی است که برای عملکرد صحیح آنها نیاز به لعاب دارد. کاشی و سرامیک بدون لعاب مقرون به صرفه و با دوام است ، اما تقریباً به اندازه انواع لعاب در برابر آب مقاوم نیست.

2. مقاومت در برابر آب

اگر به کف پوش در محیط مرطوب مانند حمام یا زیرزمین نیاز دارید ، به چیزی نیاز دارید که بخوبی رطوبت را حفظ کند. کاشی و سرامیک یک گزینه عالی در این موارد است.

این کفپوش بسیار مقاوم در برابر آب است و آب اضافی آن به راحتی پاک می شود قبل از اینکه بتواند به زیر لایه زیر کاشی شما نفوذ کند. کاشی و سرامیک تا زمانی که به درستی با دوغاب با کیفیت خوب در بین آن نصب شده باشد ، یک راه حل مناسب برای بیشتر برنامه های مرطوب است. حتی در بعضی موارد در اتاقهایی با وان آبگرم یا استخر شنا استفاده می شود و قبلاً از کاشی و سرامیک در برنامه های دوش استفاده می شده است.

3. گزینه های طراحی

از آنجا که رنگ ها هنگام ایجاد به کاشی و سرامیک اضافه می شوند ، یکی از متنوع ترین گزینه های کف کاشی هستند. این کاشی ها را می توانید تقریباً در هر رنگی که دوست دارید تهیه کنید و همچنین اگر به دنبال چیزهای منحصر به فرد دیگری هستید ، آنها نیز در الگوهای پیچیده فروخته می شوند.

در صورت تمایل می توانید رنگها و اندازه های مختلف را با هم مخلوط کرده و الگوهای پیچیده کاشی را در خانه خود ایجاد کنید. گزینه های مختلف طراحی در مورد کاشی و سرامیک بسیار زیاد است که شما واقعاً گزینه های بی پایان برای کار دارید. هنگامی که می خواهید به ظاهری خاص دست پیدا کنید ، کاشی و سرامیک کنترل بیشتری نسبت به سایر راه حل های کف به شما می دهد.

آنها برای بدست آوردن ظاهر عالی بسیار ارزشمند هستند ، بنابراین اگر یک کف خاص می خواهید که نمی توانید آن را با سایر گزینه های کف کاشی یا سایر گزینه های کف کاملاً تکرار کنید ، این کاشی ها را انتخاب کنید.

کفپوش اپوکسی

مقایسه کفپوش سرامیکی و کفپوش اپوکسی

4. نگرانی های آلرژن

افرادی که از آلرژی شدید رنج می برند ، نوع کفپوش نمی خواهند که موها ، گرد و غبار و سایر مواد حساسیت زا را در مکان هایی مانند فرش یا حتی چوب به میزان کمتری نگه دارد. کاشی و سرامیک برای این نوع افراد مناسب است زیرا تمیز کردن آنها بسیار آسان است و به مرور زمان مواد حساسیت زا را در خود نگه نمی دارند. اغلب خلاص شدن از شر فرش کاشی و سرامیک برای کاهش مشکلات آلرژی در خانه کافی است.

5. هزینه

وقتی در هنگام جستجوی گزینه های مختلف کفپوش کاشی ، مسئله مهم برای شما باشد ، کاشی و سرامیک احتمالاً یکی از بهترین گزینه هایی است که باید در نظر بگیرید. به این دلیل که این فرم کفپوش در مقایسه با چیزی مانند پرسلن بسیار مقرون به صرفه است. شما به طور قابل توجهی هزینه کمتری برای کاشی و سرامیک خواهید داشت و نصب آن نیز هزینه کمتری دارد.

این بدان معناست که شما می توانید پول خود را صرف پیشرفت های دیگری کنید که می خواهید در خانه خود انجام دهید و رفتن با کاشی و سرامیک به شما کمک می کند تا هزینه کلی نوسازی حمام یا آشپزخانه را کاهش دهید. فقط به یاد داشته باشید که آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید و اگرچه با خرید کاشی و سرامیک پس انداز می کنید ، اما ممکن است مجبور باشید با افزایش تعمیر و نگهداری و تعمیرات کاشی در طی سالها بیشتر از راه حل گرانتری مانند پرسلن کار کنید.

کفپوش اپوکسی

کف زرد یا ناهموار نشانه تغییر رنگ کف پوش اپوکسی است. از آنجا كه رزین و فعال كننده مواد مشكلی هستند ، تغییر رنگ یك مشكل رایج است.

اگر شما یا شخصی که کف پوش اپوکسی را اعمال کرده است اشتباهات زیر را داشته باشد ممکن است کف پوش اپوکسی شما تغییر رنگ یابد.

یک اپوکسی مدت زمانی است که رزین و سخت کننده ترکیبی دو برابر می شود تا ویسکوزیته دو برابر شود. همانطور که از این اصطلاح پیداست ، سخت کننده برای انجماد رزین کار می کند.

اگر یک نصب کننده بیش از مدت زمان استفاده از گلدان منتظر بماند تا اپوکسی اعمال کند ، ممکن است رزین به درستی اعمال نشود. همچنین دارای تغییر رنگ یا زردی خواهد بود. حتی اگر این مخلوط قابل استفاده به نظر برسد ، اگر از عمر گلدان آن بیشتر باشد ، به نظر می رسد بی کیفیت است.

استفاده از سخت کننده اپوکسی اشتباه

هر رزینی برای سخت شدن به تعادل درست فعال کننده احتیاج دارد. در حین استفاده ، نوع یا مقدار سخت کننده غلط باعث می شود رنگ و قوام محصول نهایی به خطر بیفتد. اگر اپوکسی شما اشتباه است یا زرد شده است ، ممکن است ریشه مشکل شما خطای فعال کننده باشد.
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مجاز: مونوکسیدکربن و سایر مواد شیمیایی می توانند با اپوکسی جدید واکنش دهند و باعث تغییر رنگ آن شوند. بسته به نوع ماده شیمیایی ، کف پوش اپوکسی شما ممکن است زرد شود یا رنگ های دیگری به خود بگیرد.

 اشعه ماورا بنفش مجاز:

نور خورشید یا اشعه ماورا بنفش باعث تیره شدن رزین می شود ، حتی اگر از قبل تنظیم شده باشد. بسته به اینکه تابش نور خورشید به رزین چقدر می رسد ، ممکن است یک الگوی یا سایه از تغییر رنگ را مشاهده کنید. اگر اپوکسی شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد ، ممکن است در محصول نهایی تغییر رنگ و حباب هوا مشاهده شود.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

تغییر رنگ کفپوش اپوکسی

با از بین بردن مقداری از لایه بالایی با چاقو ، مطمئن شوید که کف رنگ تغییر رنگ داده است. سعی کنید این کار را در یک منطقه بدون سر و صدا انجام دهید تا از گذاشتن قسمت خراشیده شده کف در وسط فضای خود جلوگیری کنید. اگر می توانید تفاوت شدیدی بین لایه بالایی و آنچه که در آن محل تراشیده اید مشاهده کنید ، تغییر رنگ داده اید.

تغییر رنگ در یک منطقه کوچک از کف پوش اپوکسی یا روی لایه اول ممکن است یک راه حل ساده باشد. در حالی که برخی از نکات پیشنهاد می کند تغییر رنگ با سفید کننده یا بخار را پاک کنید ، بهتر است به یک متخصص اجازه دهید این مشکل را برطرف کند. یک فرد حرفه ای می تواند کف پوش اپوکسی را پس از نگهداری مناسب دوباره مخلوط کند و باعث شود کف اتاق شما به اندازه طبقه جدید ظاهر شود.

با این وجود ، تغییر سطح کف پوش اپوکسی شما بسته به میزان عمیق تغییر رنگ رنگ برای حل مشکل کافی نیست. اگر هر لایه از کفپوش اپوکسی تغییر رنگ داده باشد ، ممکن است در حین استفاده مشکلی پیش آمده باشد. در این حالت ، جایگزینی کامل می تواند لازم باشد.

در برنامه جدید خود ، سعی کنید میزان قرارگیری کف در معرض مواد شیمیایی و نور خورشید را محدود کنید. از پوشش پنجره ها استفاده کنید تا از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش در کف خود جلوگیری کنید. مواد شیمیایی را در کف زمین یا در مناطقی دور از کف اپوکسی نگهداری کنید. با تعمیر و نگهداری مناسب ، کفپوش اپوکسی شما بیشتر دوام خواهد آورد ، و مشکلات رایج فوق را کمتر مشاهده خواهید کرد.

خرید کفپوش اپوکسی

برای خرید کفپوش اپوکسی با ما تماس بگیرید.

اینستا  توییتر الکسا
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما