زمان مطالعه: 17 دقیقه

اپوکسی سنگ

اپوکسی سنگ و کفپوش اپوکسی

بسیاری از مردم با ما تماس می گیرند و می پرسند: “می بینم که شما اپوکسی زیادی دارید ، اما نمی دانم از کدام استفاده کنم. میشه به من کمک کنید؟ “در اینجا همه آنچه شما باید در مورد اپوکسی بدانید وجود دارد

هنگامی که شما گرانیت را به گرانیت می چسبانید در هر نوع کاربرد ساختاری ، تنها چسبی که باید استفاده شود اپوکسی است. شما می توانید یک برنامه ساختاری مانند این تعریف کنید – اگر بتوانید یک چوب جادویی را تکان دهید و چسب را ناپدید کنید ، آیا چیزی روی زمین می افتد؟ اگر پاسخ “بله” است ، بدیهی است که یک برنامه ساختاری است.

چسب های دیگر مانند رزین های پلی استر فقط به لایه های سیلیس گرانیت جذب نمی شوند و بنابراین اپوکسی تنها چسب دائمی برای این ماده است. در حالی که ممکن است از چسب های دیگر استفاده شود و احتمالاً در آنجا باقی بمانند ، آنها همچنین می توانند پیوند خود را با سنگ بدون هیچ دلیل مشخصی از بین ببرند. وقتی چیزی روی زمین بیفتد ، این می تواند مشکل ساز شود ، به خصوص اگر انگشتان پای شما آنجا باشد!

سنگ اپوکسی و انواع ویسکوزیته

اپوکسی ، که در صنعت سنگ نیز با نام A-B شناخته می شود ، از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت A رزین و قسمت B سخت کننده است. نسبت ها می تواند از 1: 1 تا 5: 1 متغیر باشد ، اما اگر از چسب 30: 1 استفاده می کنید اپوکسی نیست (اگرچه چسب های دو قسمتی دیگر نیز وجود دارد ؛ رزین های پلی استر ، اکریلات سیانو و حتی برخی از urethanes به نام سه). به عنوان یک قاعده اپوکسی فاقد استایرن است و بسیار قوی تر از چسب های دیگر است. در واقع ، هنگامی که به درستی مخلوط شود و برای لمینیت گرانیت برای گرانیت استفاده شود ، اپوکسی در واقع قوی تر از گرانیت خشک می شود! آنقدر محکم است که اگر گرانیت را به گرانیت بچسبانید و اجازه دهید تا خوب شود ، گرانیت را بشکنید اپوکسی نمی شکند ، اما سنگ در یک یا هر دو طرف اتصال چسب می شکند.

اپوکسی دارای ویسکوزیته های متفاوتی برای کاربردهای مختلف می باشد. سه ویسکوزیته مورد استفاده در صنعت سنگ در حال جریان است (که قوام شربت است) ، دارای چاقو (که قوام کره گرم بادام زمینی است) و نفوذی (که قوام آب است). در حالی که برخی از برنامه های کاربردی برای این موارد با هم تداخل دارند ، در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد.

اپوکسی سنگ

اپوکسی سنگ

چسپاندن لمینت

اگر در حال انجام لمینیت هستید (2 قطعه گرانیت را به هم بچسبانید تا ضخامت آن دو برابر شود) باید از اپوکسی جاری استفاده کنید زیرا راحت تر با حفره ها مطابقت دارد و به طور یکنواخت از درز خارج می شود به طوری که هنگام تراشیدن سنگ با تیغ بر روی درز آن را هموار می کند. وقتی از اپوکسی در این برنامه استفاده می کنید ، لبه یکنواخت می خواهید.

در حالی که می توانید در اینجا از چاقو استفاده کنید ، این احتمال بسیار زیاد است که در قسمت قابل مشاهده درز لمینت جیب های کمی از هوا داشته باشید که بعداً باید آنها را پر کنید. همه مشتریان ما که گرانیت لمینت می کنند از چسب جریان برای لمینت استفاده می کنند. اپوکسی جریان را می توان تقریباً در همه کاربردهای افقی مانند لمینت یا روکش استفاده کرد. اپوکسی های جاری ما همه شفاف هستند ، برخی خشک با رنگ و برخی دیگر شفاف هستند.

کفپوش اپوکسی

کف پوش اپوکسی

استفاده از چسپ درجه چاقو

اگر روی سطحی ناهموار ، سطحی افقی یا زاویه دار (غیر افقی) یا تعمیر تراشه کار می کنید ، می توانید از چسب درجه چاقو استفاده کنید. بهترین مزیت این چسب این است که تقریباً همان جایی که قرار داده شده باقی می ماند.

البته در نظر داشته باشید که گرانش بر آن تأثیر می گذارد. عامل ضخیم کننده مورد استفاده در اپوکسی درجه چاقو از کابوسیل تا خاکستر متفاوت است ، اما در هر صورت شفاف نمی شود مانند همه اپوکسی های جاری که حمل می کنیم. ممکن است نیمه شفاف خشک شود ، اما در بهترین حالت یک رنگ سفید شفاف را خشک می کند (فکر کنید از یک تکه یخ که در آب آشامیدنی معلق است نگاه کنید).

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

اپوکسی نافذ

اگر شکافی در سنگ دارید و آنقدر باریک است که نمی توانید اپوکسی درجه چاقو یا جریان دهید ، می توانید از اپوکسی نافذ استفاده کنید. این چسب در شکاف خط مو نفوذ می کند و هر چیزی را که در راه پایین و سنگ لمس می کند به هم می چسباند. این چسب هرگز محکم نمی شود. همیشه کیفیت الاستومری خود را حفظ می کند به طوری که هنگامی که سنگ دچار انحراف می شود حرکت می کند تا از شکستگی مجدد سنگ جلوگیری کند. این مهم است زیرا هر زمان که یک سنگ شکسته یا برش خورده باشد ضعیف شده است.

اکثر کارهایی که خودتان انجام می دهید از چاقو استفاده می کنند زیرا آسان و کاربر پسند است. اگر تنظیم سریع ترجیح داده شود ، اپوکسی مرکاپتان با تنظیم سریع را می فروشیم که در کمتر از 30 دقیقه خشک می شود و به سطوح صیقل دهنده نمی چسبد. اکثر متخصصانی که این مقاله را می خوانند سرشان را تکان می دهند و از قبل می دانند که برای برنامه های خود باید از چه چیزی استفاده کنند.

پوشش ضد حریق پایه رزین

رزین های سیلیکونی کفپوش اپوکسی به دلیل خواص منحصر به فرد خود به طور گسترده ای به عنوان مواد روکش استفاده می شوند ، به ویژه آنهایی که مربوط به مقاومت بسیار خوب در برابر حرارت هستند. مهمترین تأثیر بر مقاومت حرارتی طولانی مدت پوشش ، به نوع رزین مربوط می شود. علاوه بر این ، این ساختار با یک واکنش شیمیایی بین گروههای هیدروکسیل از اندود رس و رزین سیلیکون تثبیت می شود.

روندهای جدید در استفاده از رزین های سیلیکونی در رنگهای پرجنب و جوش که بیشتر برای محافظت از سازه های فولادی در برابر آتش استفاده می شود ، بر اساس مرور ادبیات ارائه شده است. چند نمونه از کاربردهای نوآورانه برای حفاظت در برابر آتش از سایر مواد نیز ارائه می شود. تأثیر ساختار رزین سیلیکون و نوع پرکننده مورد استفاده در این رنگها بر خواص زغال سنگ ایجاد شده در حین تجزیه حرارتی رنگ پرجرم به تفصیل مورد بحث قرار می گیرد.

متداول ترین افزودنی ها گرافیت منبسط شده و رس آلی است. نشان داده شده است که پلاکت های سیلیکات در ماتریس سیلیکون به هم متصل شده و به طور قابل توجهی قدرت مکانیکی آن را افزایش داده و در نتیجه حفاظت بالایی در برابر آتش ایجاد می کند.

رزین های سیلیکونی و خرید کفپوش اپوکسی

رزین های سیلیکونی و پلی سیلوکسان های شاخه ای با مقاومت حرارتی بسیار خوب به طور گسترده ای به عنوان اجزای مواد پوشش برای برآوردن نیازهای

کاربردهای مختلف استفاده می شوند. از این ترکیبات می توان برای پوشش مواد مختلف از جمله مصالح ساختمانی ، سرامیک و عناصر ساختمانی استفاده کرد. یکی از نمونه های کاربردهای مورد نیاز ، سازه های فولادی و آلومینیومی مورد استفاده در ساخت و ساز است که باید به اندازه کافی در برابر آتش محافظت شوند تا بتوانند ظرفیت بار خود را برای مدت زمان معینی حفظ کرده و تخلیه و محافظت از جسم را ممکن سازند.

در شرایط آتش ، دمای عناصر سازه فولادی به سرعت افزایش می یابد و به حد دمایی می رسد که در آن از بین رفتن خواص مکانیکی رخ می دهد. نتیجه تغییر شکل عناصر سازه ای و فروپاشی آنها است. بسته به نوع منبع آتش و شدت آن و جرم عناصر سازه ای ، دمای بحرانی فولاد (450-550 درجه سانتی گراد) را می توان در عرض چند دقیقه به دست آورد. دلیل از بین رفتن خواص مکانیکی فولاد در دماهای بالا ممکن است تنش های مربوط به انبساط حرارتی باشد.

پوشش ضد حریق پایه رزین

پوشش ضد حریق پایه رزین

ساختار پوشش ضد حریق پایه رزین

همچنین هنگامی که ساختار در معرض اثرات همزمان افزایش دما و تنش های زیاد قرار می گیرد ، اثر خزش فولادی را نشان می دهد. بر اساس مطالعات دقیق ، مشخص شد که این اثر در دماهای بالای 400-500 درجه سانتی گراد بسته به نوع فولاد رخ می دهد.

با مقایسه پایداری حرارتی میله های تقویت کننده نورد گرم و سرد ، مشخص شد که تا دمای 400 درجه سانتی گراد ، هیچ تغییر قابل توجهی در مقاومت مکانیکی رخ نمی دهد. با این حال ، در دماهای بالاتر ، کاهش واضحی در استحکام مکانیکی میله های تقویت کننده کار با سرما مشاهده شد که در دمای 600 درجه سانتیگراد تا 10 تا 15 درصد بود.

علاوه بر این ، تغییر شکل مکانیکی باقی مانده در دمای 600 درجه سانتی گراد 50 درصد برای گرم بود. نمونه های نورد شده و حدود 150 برای میله های سرد کاری ، که برای استحکام سازه در هنگام آتش سوزی مهم است.

نقش حفاظت غیرفعال فولاد در برابر آتش ، ایجاد یک مانع عایق است که زمان لازم برای رسیدن به دمای بحرانی فولاد را افزایش می دهد تا به افراد اجازه تخلیه و آتش نشانان را بدهد. بسته به نوع سازه ، محل استقرار عناصر سازه ای و استانداردهای محلی ، زمان لازم برای مقاومت در برابر آتش سازه در محدوده 15 دقیقه تا 2 ساعت طبقه بندی می شود.

تاریخچه پوشش ضد حریق پایه رزین

از نظر تاریخی ، اولین راه برای ایجاد یک مانع عایق در برابر ورود گرما  درخرید کفپوش اپوکسی، محصور کردن ساختار فولادی در یک پوشش بتنی بود (هدایت حرارتی 1-3 کیلو وات / (m · K). راه حل بعدی استفاده از پاشش سیمان یا توده های گچی پر از مواد متخلخل سبک (که در شرایط دمای بالا می توانند گسترش یابند) ، به عنوان مثال ، گرانول های پلی استایرن ، پرلیت ، ورمیکولیت یا الیاف معدنی. این محلول ها به دلیل وزن لایه عایق و خواص خورنده سیمان کاربردهای بسیار محدودی داشتند. مخلوط هایی که نیاز به حفاظت اولیه فولاد دارند.

اثرات خوب در حفاظت از سازه های فولادی در برابر آتش با استفاده از رنگهای شفاف که قادر به ایجاد یک لایه متخلخل در حین آتش سوزی بوده و سازه فولادی را از دمای بالا جدا می کند ، حاصل می شود. بهترین حفاظت از سازه زمانی حاصل می شود که لایه متخلخل به صورت کنترل شده با تشکیل لایه ای با ضخامت مناسب از 1 میلی متر تا 10 سانتی متر  ایجاد شود.

پوشش ضد حریق پایه رزین

پوشش ضد حریق پایه رزین

مواد اولیه رنگ های متمرکز

مواد اولیه رنگهای متمرکز خرید کفپوش اپوکسی عبارتند از مواد کربن پذیر ، به عنوان مثال ، دی پنتآریتریتول ، کاتالیزور به شکل اسید معدنی یا آمونیوم پلی فسفات-APP ، عامل دمنده (اغلب ملامین) و یک اتصال دهنده در یک پایه آلی یا معدنی رایج ترین چسب های آلی لاستیک های کلر دار ، استایرن حاوی فسفر-کوپلیمرهای اکریلیک ، کوپلیمرهای وینیل ، رزین های اپوکسی (اغلب در سیستم های ترکیبی با ترکیبات فسفر)  و لاتکس های اکریلیکهستند. یا اتصال دهنده های مبتنی بر رزین اپوکسی  چسب رنگ علاوه بر عملکرد اصلی ، چسبندگی خوبی را در طول کل فرآیند و همچنین انعطاف پذیری پوشش عایق را تضمین می کند.

اتصال دهنده همچنین منبع کربن اضافی در لایه عایق است. نرم کننده ها و پرکننده های فیبری تولید یک لایه کف به اندازه کافی ضخیم و پایدار مکانیکی را امکان پذیر می کنند. تمام واکنشهای شیمیایی و تغییرات فیزیکی در طول فرآیند تورم باید با سرعت مناسب و در ترتیب مناسب رخ دهد.

متأسفانه ، باید توجه داشت که چسب های ارگانیک معمولی که برای ساخت رنگهای تند استفاده می شوند دارای معایب متعددی هستند. اول از همه ، اتصال دهنده های آلی با انتشار محصولات گازی سمی تحت تجزیه حرارتی قرار می گیرند.

همچنین باعث بدتر شدن خواص عایق حرارتی پوشش می شود زیرا لایه متخلخل ترک خورده و انسجام کافی ندارد. یک عامل اضافی که باعث نقص لایه متخلخل می شود ، نقطه نرم شدن بسیار کم و تجزیه حرارتی چسب های آلی است که تشکیل این لایه را مختل می کند . همه این عوامل می توانند در هنگام آتش سوزی به پوشش آسیب برسانند و در نتیجه ، محافظت کافی از سازه را انجام ندهند . نتایج حفاظتی بسیار خوبی برای چنین سازه هایی را می توان به لطف استفاده از پوشش های عمیق مبتنی بر سیلیکون به دست آورد.

سیلیکون هایی با ساختار منشعب

سیلیکون هایی با ساختار منشعب ، از جمله رزین های سیلیکونی یا پلی سیلوکسان های شاخه دار ، دارای پایداری حرارتی بسیار خوبی هستند که ممکن است محافظت کافی را تسهیل کند ، زیرا از دست دادن خواص مکانیکی فولاد معمولاً در دمای حدود 500 درجه سانتی گراد اتفاق می افتد .

در این مرحله ، دومین نوع پوشش معدنی مبتنی بر سیلیکات قلیایی  نیز باید ذکر شود. آنها عمدتا در حفاظت از چوب در برابر آتش استفاده می شوند. این رنگها در اثر قرار گرفتن در معرض آتش عمدتا به دلیل از دست دادن گرمازا آب هیدراتاسیون متورم می شوند. علاوه بر این ، به دلیل قابلیت ذوب شدن ، آنها یک فوم جامد جامد تشکیل می دهند که عمدتاً از سیلیس هیدراته تشکیل شده است. استفاده از آنها به عنوان پوشش محافظ محدود است و عمدتا به عنوان دیوار آتش استفاده می شود. بنابراین ، آنها در این نشریه مورد بحث قرار نخواهند گرفت.

هدف از این مرور ارائه مهمترین اطلاعات مربوط به رنگهای تند و مقاوم در برابر آتش سیلیکون بر اساس مروری بر ادبیات است که با استفاده از کلمات کلیدی زیر انجام شده است: رنگ پرجذب ، رزین سیلیکونی ، حفاظت در برابر آتش از سازه های فولادی یا آلومینیومی ، کاربرد رنگ تند سیلیکون. مرور ادبیات با استفاده از پایگاه های داده زیر انجام شده است: Web of Knowledge ، Scopus و Google Scholar.

این تحقیق همچنین شامل Espacenet ، Patentscope و Google Patents بود که منجر به ارائه اختراعات منتخب مرتبط با موضوع شد. بررسی اجمالی به بخشهای زیر تقسیم می شود که شامل بحث در مورد تأثیر ساختار رزین سیلیکون بر پایداری حرارتی آن ، تأثیر ساختار رزین سیلیکون و نوع پرکننده استفاده شده در این رنگها بر ویژگیهای زغال سنگ ایجاد شده در طول حرارت است. تجزیه رنگهای شلوغ و مهمترین کاربردهای نوآورانه این رنگها.

کفپوش اپوکسی

خرید کفپوش اپوکسی

تأثیر ساختار رزین های سیلیکونی بر پایداری حرارتی آنها

خواص رزین های سیلیکونی کف پوش اپوکسی بطور قابل توجهی با پلی سیلوکسان های خطی متفاوت است. عوامل اصلی ایجاد این تفاوتها ساختار منشعب آنها و وجود انواع مختلف جایگزینهای آلی است که توسط پیوند Si – C به اتمهای سیلیکون متصل شده اند. در سنتز پلی سیلوکسان ها ، از مونومرهایی با درجات مختلف انشعاب استفاده می شود (جدول 1 را ببینید).

ساختار منشعب چیست ؟

اصطلاح “ساختار منشعب” به این معنی است که پلی سیلوکسان شامل واحدهای T یا Q در زنجیره خود است. معیار درجه انشعاب ، نسبت گروههای آلی به اتمهای سیلیکون (R / Si) است. نسبت R / Si پایین تر ، محتوای بیشتر واحدهای T و میزان انشعاب است. در مطالعه حرارتی سنجی پلی سیلوکسانهای شاخه ای و خطی ، مشخص شد که پایداری حرارتی پلی سیلوکسانهای شاخه ای در مقایسه با خطی بیشتر است.

 پلی سیلوکسانهای شاخه ای

پلی سیلوکسانهای شاخه ای مورد بررسی با درجه انشعاب R / Si از 1.2 تا 1.5 و نسبت مولی محتوای گروههای فنیل و متیل به صورت moL / moL٪ از 0/100 تا 100/0 مشخص شد. پلی سیلوکسانهای شاخه ای پس از تجزیه در دمای 800 درجه سانتی گراد ، بسته به محتوای گروه فنیل ، باقی مانده جامد را نشان می دهند که به میزان 77.3-65.1 درصد وزنی از وزن اولیه در جو نیتروژن و 66.5-40.5 درصد وزنی در جو است. پلی سیلوکسان خطی دارای درجه انشعاب 2 و نسبت فنیل و متیل 25/75 و بقایای جامد 2/37 و 4/26 درصد وزنی ، به ترتیب ، تحت نیتروژن یا هوا بود.

در این مطالعات مشخص شد که مقدار باقی مانده جامد برای گروه معینی از پلی سیلوکسانها با کاهش محتوای گروههای فنیل افزایش می یابد. با این حال ، مقدار باقی مانده جامد تنها معیار مقاومت در برابر حرارت نیست. دمای تخریب نیز یک پارامتر مهم است.

همچنین مشخص شده است که پلی سیلوکسان شاخه ای متیل / فنیل در مقایسه با پلی دی متیل سیلوکسان خطی (PDMS) اثر بازدارنده شعله برتر را نشان می دهد . پایداری حرارتی بالاتر متیل فنیل پلی سیلوکسان در مقایسه با PDMS با اندازه گیری دمای شروع تخریب نزدیک به 400 درجه سانتی گراد برای متیل فنیل پلی سلوکسان در مقایسه با 300 درجه سانتی گراد برای PDMS تأیید شد. شناخته شده است که وجود گروه های فنیل در ساختار رزین ، درجه حرارت پذیری آنها را برای رزین متیل فنیل سیلیکون (حاوی حداقل 20 درصد گروههای فنیل) تا 200–250 درجه سانتیگراد در مقایسه با رزینهای متیل سیلیکون تا 200-200 درجه سانتی گراد افزایش می دهد.

رزین های متیل فنیل سیلیکون

رزین های متیل فنیل سیلیکون کف پوش اپوکسی را می توان به عنوان پوشش های شفاف یا با افزودن رنگدانه های معدنی به عنوان مواد پوشش برای عملیات طولانی مدت در دمای 350 درجه سانتی گراد استفاده کرد.

همانطور که در بالا نشان داده شد ، درجه حرارت پذیری رزین های متیل فنیل سیلیکون بستگی به ساختار آنها دارد که توسط درجه انشعاب R / Si و محتوای گروه های فنیل بیان می شود. این فرصت بسیار مناسبی را برای انتخاب رزین با مناسب ترین پارامترهای لازم برای ایجاد یک لایه متخلخل با کیفیت خوب ایجاد شده توسط رنگ تند ایجاد می کند.

کاربردهای نوآورانه رنگهای براق مبتنی بر سیلیکون

پیشرفت چشمگیر در فن آوری رنگهای شلوغ مربوط به معرفی اتصال دهنده های جدید با افزایش مقاومت حرارتی ، مانند رزین های سیلیکونی که قادر به واکنش با پرکننده های مناسب هستند ، به روند ثابت افزایش دامنه کاربردهای اینها کمک می کند.

رنگ این روند نه تنها به اندازه بازار مربوط می شود ، بلکه به توسعه انواع جدیدی از رنگ ها نیز مربوط می شود که تأثیرات خوبی نه تنها بر روی فولاد بلکه بر روی دیگر لایه هایی که نیاز به حفاظت در برابر آتش بسیار خوب دارند ، مانند پلاستیک ، پارچه ، سلولز یا … محصولات چوبی بر اساس گزارش Research and Markets [25] بازار رنگهای شلوغ 927.6 میلیون دلار در سال 2018 ارزش گذاری شده است و پیش بینی می شود با نرخ رشد مرکب سالانه [CAGR] 5.1٪ از سال 2019 تا 2025 پیشرفت کند.

بیشترین شدت رشد در مصرف این رنگها در بخش نفت و گاز و بخش خودرو ، به ویژه در وسایل نقلیه عمومی و وسایل حمل بار مشاهده می شود.

روند صعودی

تداوم توسعه بخش ساختمان و توسعه زیرساخت های وسیع کف پوش اپوکسی ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ، نیز بر روند صعودی تأثیر مثبت دارد. با در نظر گرفتن انواع رنگها و چسبهای کاربردی ، تخمین زده شد که بخش رنگهای آب پایه سریعترین پیشرفت را دارد ، که به دلیل افزایش محدودیتهای VOC است. استفاده از رنگهای مبتنی بر حلال در مناطق با درجه حرارت پایین و رطوبت بالا برای دستیابی به تزئینی در شکلهای پیچیده و بهبود چسبندگی و مقاومت بالا در برابر آب نیز به دلیل خواص خوب این رنگها افزایش می یابد. با در نظر گرفتن نوع چسب ، بالاترین پویایی رشد در رنگهای مبتنی بر اپوکسی مشاهده می شود.

این همچنین فرصتی را برای استفاده روزافزون از اتصال دهنده های امولسیون رزین سیلیکون فراهم می کند ، که در چندین نشریه در بالا نشان داده شده است که به طور قابل توجهی خواص چنین رنگ هایی حاوی چسب های هیبرید اپوکسی-سیلیکون را بهبود می بخشد.

در یک گزارش گلدشتاین  که در ماه مه 2020 منتشر شد ، روند بازارهای رنگهای شلوغ به طور مشابه ارزیابی شد. بر اساس این گزارش ، صنعت نفت و گاز بخش عمده ای از مصرف کنندگان نهایی رنگهای شلوغ است که بیش از 50 درصد از سهم بازار جهانی را در سال 2017 به خود اختصاص داده است. علاوه بر این ، انتظار می رود که 5 درصد از سال 2017 تا 2030 رشد کند. سریعترین صنعت در حال رشد استفاده کنندگان از رنگهای شلوغ ساخت و ساز با CAGR 5.1٪ برای دوره 2017 تا 2030 است که ناشی از پروژه های زیربنایی بزرگ در چین و هند است.

رنگهای براق مبتنی بر سیلیکون برای خودرو

یکی دیگر از مناطق با مصرف قابل توجه این رنگها ، بخش کف پوش اپوکسی خودرو است ، به دلیل نیاز به یک مانع حرارتی و محافظت از دمای بالا برای موتور در خودروها برای اطمینان از ایمنی بیشتر.

لازم به ذکر است که پوشش ضد آتش نسبی یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روشهای محافظت از مواد است که نه تنها برای سطوح فلزی ، بلکه برای پلاستیک ، فولاد ، چوب ، کابلهای الکتریکی و کامپوزیت های پلیمری نیز استفاده می شود. این روش حفاظتی باعث تغییر شیمیایی بستر نمی شود ، بلکه تشکیل یک لایه محافظ را می دهد که شار حرارتی را که بر روی بستر ایجاد می شود تغییر می دهد و ممکن است دمای تخریب ، احتراق یا احتراق آن را مهار کند.

حتی فولاد غیر قابل احتراق ، وقتی در معرض دمای بالا قرار می گیرد ، کاهش قابل توجهی در استحکام و سفتی نشان می دهد ، که طبق مشاهدات انجام شده در هنگام فروپاشی چندین سازه در هنگام آتش سوزی ، بر پایداری سازه تأثیر مخربی دارد . به انواع مختلفی از روکش های متراکم در بازار وجود دارد. محدودیت ها و توصیه های مربوط به استفاده از آنها همیشه باید مورد توجه قرار گیرد. این امر باید در موارد خاص در خصوص رنگهای مبتنی بر پلیمرهای آلی مورد توجه قرار گیرد.

کفپوش اپوکسی

خرید کفپوش اپوکسی

افزایش مقاومت پوشش ضد حریق پایه رزین

اصلاح اتصال دهنده های آلی با رزین های سیلیکونی کف پوش اپوکسی باعث افزایش مقاومت در برابر شعله می شود. تعدادی از این راه حل ها در اختراعات ثبت شده است. تا کنون ، برخی از رنگهای تند سیلیکونی برای افزایش قابل توجه مقاومت آتش در برابر بستر محافظت شده ثبت شده اند. ثبت اختراع کره ای استفاده از امولسیون سیلیکون را به عنوان اصلاح کننده چسب اکریلیک توصیف می کند ، که باعث بهبود خواص رنگ توده ای می شود.

سطح فولادی محافظت شده با ترکیب توصیف شده را می توان در دمای زیر 649 درجه سانتی گراد به مدت 2 ساعت نگه داشت. مدت زمان مقاومت سه ساعته با ترکیب چسب رزین سیلیکونی شرح داده شده در اختراع  نشان داده می شود که می تواند در میلگردها ، تیرهای عرضی ، ستونها و سازه های بتنی در ساختمان استفاده شود. لایه هولناک ایجاد شده به دلیل چسبندگی قوی و مقاومت در برابر سایش ، عملکرد عایق را نشان می دهد. نتایج بسیار خوبی نیز در ثبت اختراع برای رنگهای متناوب با چسب رزین سیلیکونی گزارش شده است.

اتصال دهنده اکریلیک-سیلیکون

به دلیل افزودن نانوذرات سیلیس کف پوش اپوکسی رنگ توده ای ضد تونل بر اساس یک اتصال دهنده اکریلیک-سیلیکون با خواص بسیار خوب ضد حریق بدست آمده است . این رنگ با ضخامت مناسب لایه پوشش ، چسبندگی و مقاومت در برابر آتش مشخص می شود. رنگ آمیزی مبتنی بر امولسیون سیلیکون اکریلیک و فسفات اسپیروسیکلیک را می توان بر روی همه منسوجات سلولزی استفاده کرد . لایه محافظ به دست آمده با استحکام مکانیکی بالا ، ضد آب و مقاومت خوب در برابر آب و هوا و سطح پوشش صاف مشخص می شود.

ثبات لایه محافظ کربنی برای اطمینان از ایمنی آتش در ساختمانهای بلند ضروری است. مشخص شد که افزودن دوده فولرن غیر تصفیه شده با ساختار متفاوت (C60 ، C70 و غیره) و ریزذرات گرافیت اجازه می دهد تا یک لایه محافظ با افزایش استحکام بدست آوریم. پرکننده های مورد استفاده می توانند تأثیر زیادی بر خواص پوشش های متراکم داشته باشند ، زیرا لایه کربن شده اساساً یک ماتریس کربنی است که می تواند به راحتی سایر مواد کربنی مانند گرافیت و فولرن ها را که به عنوان افزودنیهای تقویت کننده ثابت شده اند بپذیرد، که می تواند لایه سوخته را از آسیب محافظت کند.

رنگ های تند پوشش ضد حریق پایه رزین

همچنین از رنگهای تند کف پوش اپوکسی برای محافظت از سطوح پلاستیکی استفاده می شود. بوگندر و همکاران خواص پوشش های محافظتی را که از رنگ حاوی مخلوطی از رزین های اپوکسی / سیلیکون ، عامل پخت و اکسید آهن یا کربنات کلسیم به عنوان پرکننده مقاوم در برابر آتش به دست آمده است ، مورد بررسی قرار داد.

نتایج بدست آمده تأیید می کند که استفاده از این روکش ها برای محافظت از پلی کربنات باعث ایجاد یک مانع محافظتی می شود که گسترش شعله را محدود می کند ، این امر اشتعال پذیری عناصر ساخته شده از پلی کربنات را کاهش می دهد و قطرات مواد سوزاننده را هنگام آتش سوزی کاهش می دهد. مشخص شد که خواص خوب به دست آمده از لایه محافظ مربوط به گنجاندن گچ و اکسید آهن در ساختار پوشش ایجاد شده در هنگام احتراق چسب اپوکسی سیلیکون است.

کفپوش اپوکسی

خرید کفپوش اپوکسی

اتصال دهنده اکریلیک-سیلیکون

اتصال دهنده اکریلیک-سیلیکون کف پوش اپوکسی که یک پوشش انعطاف پذیر و شفاف بر روی سطح پوشش  کف پوش اپوکسی داده شده در اختراع ایالات متحده توصیف شده است. این ترکیب شامل رزین های آلی و / یا اتصال دهنده های سیلیکات است و برای محافظت از ورقه های انعطاف پذیر که به لایه های بالای شفاف مانند صفحه های الکترواپتیکال یا کاشی های فتوولتائیک نیاز دارند ، طراحی شده است.

کاندولا و همکاران مانع حرارتی و ویژگی های واکنش آتش سه پوشش تجاری متراکم مشتق شده از رنگ های حاوی چسب های اپوکسی بر روی کامپوزیت های اپوکسی تقویت شده با الیاف شیشه را بررسی کرد. بر اساس اندازه گیری های با دماسنج مخروطی ، خواص ترموفیزیکی آنها از نظر میزان گرمایش و / یا ضریب انبساط بسته به دما تعیین شده و با هدایت حرارتی ارتباط دارد. کاربردهای نوآورانه رنگهای متلاطم مبتنی بر سیلیکون بر روی بسترهای مختلف که معایب و مزایایی را نشان می دهد در جدول 4 خلاصه شده است.

قیمت و خرید کفپوش اپوکسی سنگ مرمر

سنگ مرمر کف پوش اپوکسی مایع SEF یک اثر هنری منحصر به فرد است که در طرح ها / جلوه های مختلف موجود است و می تواند شخصیتی غیرقابل مقایسه به فضای شما اضافه کند و در کف پوش اپوکسی سیدنی ، ما سابقه طولانی در تولید بهترین نتایج با سنگ مرمر مایع SEF و خرید کفپوش اپوکسی متالیک داریم. به سیستم های ما بسیار بادوام هستند و در رنگهای براق ، ساتن یا مات موجود هستند. نتایج نهایی این سیستم پوشش اپوکسی هنری به کیفیت مواد استفاده شده بستگی دارد ، در حالی که سطح مهارت و طعم هنرمند نیز نقش مهمی در محصول نهایی ایفا می کند.

سیستم های روکش خرید کفپوش اپوکسی را می توان بدون نیاز به برداشتن کاشی ها روی سطوح بتنی و کاشی کاری کرد. بهترین مزیت پوشش اپوکسی این است که در بیشتر موارد باعث ایجاد اختلال در ارتفاع کف نمی شود و درها و تخته های چوبی نباید در قسمت پایین برداشته و بریده شوند.

خرید کفپوش اپوکسی فلزی یک روند جدید داغ است که به عنوان گزینه ای برای پوشش کف با تکنولوژی بالا و ظاهر عجیب و غریب به بازار راه پیدا کرده است. اپوکسی های فلزی یک کف براق و عمیق با انواع مختلف رنگ ها و جلوه های بصری ایجاد می کنند. برخی از تزئینات یک ظاهر سه بعدی زیبا ایجاد می کند که توهم دهانه ها ، موج ها و رودخانه های در حال چرخش از پلاسمای فلزی را ایجاد می کند. همچنین می تواند به صورت تک رنگ انجام شود. در سیدنی اپوکسی فلور ، ما طرفدار طبقات ساده هستیم. ما معتقدیم “کمتر بیشتر است”

خرید کفپوش اپوکسی سنگ مرمر مایع برای برنامه های زیر مناسب خواهد بود:

  • گاراژهای درجه یک
  • خانه های مجلل
  •  اتاق های بازی
  • باشگاه های نزدیک
  •  انبارهای شراب
  • لابی ها را بلند کنید
  •  ورودی ها

خرید کفپوش اپوکسی

برای خرید کفپوش اپوکسی با ما تماس بگیرید.

اینستا  توییتر الکسا
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما