زمان مطالعه: 4 دقیقه

کفپوش پلی یورتان ضد حریق

یکی از مهم ترین نکاتی که در نصب کفپوش باید به آن توجه کنید، ایمنی کارگاه و محیط کسب و کار است. اگرچه کفپوش به ندرت منبع یا علت اصلی آتش سوزی در محیط است، اما نوع کفپوشی که استفاده می کنید می تواند بر توسعه و گسترش آتش سوزی تأثیر بگذارد. اقلام روی زمین برای ایمنی کلی شما در صورت آتش سوزی مهم هستند. کفپوش های پلی اورتان خواص متفاوتی نسبت به سایر کفپوش ها دارند. همچنین مقاومت چسبندگی این نوع کفپوش ها بسیار بالاست. یکی از انواع کفپوش های پلی اورتان موجود در بازار ضد حریق است.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش پلی یورتان ضد حریق : کفپوش اپوکسی

کفپوش پلی یورتان ضد حریق

کاربردهای کفپوش های پلی یورتان

کاربرد کفپوش در صنعت به گونه ای است که انواع آن برای سطوح سخت و دوام بالا ساخته می شود. یکی دیگر از ویژگی های کفپوش پلی یورتان ضد حریق بودن است که به دلیل ماندگاری بالا، محافظت خوبی در برابر فشار و مواد شیمیایی دارد.

همچنین استفاده از این کفپوش بسیار آسان است زیرا به راحتی تمیز می شود. یکی دیگر از ویژگی های کفپوش پلی یورتان این است که می توانید آن را با خاصیت ارتجاعی سفارش دهید و از باکتری و هدایت الکتریکی جلوگیری کنید.

استفاده از این نوع کفپوش های تزئینی پلی اورتان ضد حریق را با هر نوع ظاهری می توانید سفارش دهید. همچنین یکی از ویژگی های پلی یورتان ها و اسپارتین ها این است که فرآیند پخت سریعی دارند. به همین دلیل پلی یورتان ها مانند یک جسم سخت و بادوام هستند.

استفاده از این کفپوش ها از مواد پلی اورتان با خاصیت ارتجاعی و مقاومت ضد سایش بالا می باشد. همچنین یکی از ویژگی های آن چسبندگی بالا در کنار شکل زیبا و ایمنی بالا و یکی دیگر از ویژگی های کفپوش پلی یورتان ضد حریق استحکام و دوام بالای آن است و قابلیت ضد سایش بالایی دارد.

تفاوت کفپوش پلی یورتان ضد ضد حریق با کفپوش معمولی چیست؟

از تفاوت کفپوش پلی اورتان غیر قابل اشتعال با کفپوش معمولی را می توان در جلوگیری از اشتعال مکان های حساس ذکر کرد. این نوع کفپوش ها رسانا هستند. این مشکل باعث افزایش کارایی آنها شده است در حالی که کفپوش های معمولی قادر به خنثی سازی بار الکتریکی محیط نیستند.

امروزه اکثر کاربران از کفپوش پلی یورتان ضد حریق برای مکان های حساس مانند انبار مهمات و انبار مواد محترقه و انفجاری استفاده می کنند. این کفپوش ها از بروز حوادث جبران ناپذیر ناشی از حریق جلوگیری می کند. کفپوش پلی اورتان در برابر مواد شیمیایی و حلال ها مقاومت بیشتری دارد، بنابراین این کفپوش ها دچار خوردگی و فرسایش نمی شوند.

مزایای استفاده از کفپوش های پلی یورتان چیست؟

این نوع کفپوش پلی یورتان ضد حریق می تواند تاثیر زیادی در زیبایی داخلی ساختمان ها داشته باشد. همچنین یکی دیگر از ویژگی های آنها این است که امروزه زیباترین انواع کفپوش های موجود در بازارها هستند.

همچنین استفاده از این نوع کفپوش ها فضایی با ایمنی بالا در سطح ساختمان ایجاد می کند.

ویژگی های کفپوش ضد حریق پلی یورتان

  • مقاومت در برابر حرارت
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ گرما
  • ماندگاری بسیار بالا
  • تنوع بالا در ظاهر

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش پلی یورتان ضد حریق : قیمت کفپوش سه بعدی در منزل 

کفپوش پلی یورتان ضد حریق

نکات اجرای کفپوش اپوکسی ضد آتش

هدف از نصب این کفپوش ها حل تمام مسائل ایمنی مربوط به مقاومت در برابر آتش نیست. در عوض، این مسئولیت کاربر است که اقدامات بهداشتی و ایمنی و محدودیت‌های نظارتی مناسب را قبل از استفاده تعیین کند، از جمله اینکه مقاومت در برابر آتش برای کل آن محیط مناسب است. برای مثال پوشش دیوارها و سقف نیز مهم است. به خصوص در دیواری که می توانید از رنگ ها و رزین های اپوکسی نسوز استفاده کنید.

صنایع استفاده کننده کفپوش اپوکسی ضد حریق

  • آتش نشانی ها و واحدهای اطفاء حریق
  • فضاهای تجاری،عمومی و مکانهای تفریحی
  • کارخانه های پتروشیمی و تاسیسات پالایشگاهی
  • کارخانه های فرآوری گاز و مواد شیمیایی
  • تیرها، ستون ها و تکیه گاه های شناور
  • جایگاه مخزن های زیرزمینی
  • دارویی و بیوتکنولوژی، امکانات تحقیقاتی ، ویروسیوم و آزمایشگاه ها
  • بهداشت و درمان، بیمارستان ها و اتاق های عمل
  • ساختمانهای اداری، لابی ها، غذاخوری های شرکتی و پارکینگ ها
  • تعمیرگاه ناوگان های حمل و نقل

امکان ترمیم و تعمیر کفپوش های ضد جرقه

یکی از ویژگی های بارز کفپوش پلی یورتان مقاومت بالای آنهاست. ساختار خاص این کفپوش ها باعث افزایش دوام آنها می شود. اما کف های پلی اورتان ممکن است به مرور زمان آسیب ببینند. در این صورت نگران نباشید زیرا امکان تعمیر کفپوش پلی اورتان ضد حریق وجود دارد.

اهمیت ایمنی ضد آتش در تاسیسات صنعتی و تجاری

حادثه ای مانند پلاسکو باعث شد تا مسئولان و پیمانکاران ساختمانی به اهمیت مصالح مقاوم در برابر حریق توجه بیشتری داشته باشند چرا که آتش سوزی به دلیل وجود مواد آتش زا و پلاستیک شدت گرفته است. محصولات  کفپوش و روکش دیوار کامپوزیت مقاومت کمی در برابر آتش دارند و در هنگام وقوع آتش سوزی گسترش آتش را تسریع می کنند. به طور کلی، محصولات ساختمانی مقاوم در برابر آتش از کف، دیوارها، روکش ها و مبلمان برای اطمینان از ایمنی در محیط های صنعتی و کاربردهای خاص به دلیل حوادث احتمالی آتش سوزی بسیار مهم هستند. هنگام تصمیم گیری برای خرید ساختمان یا کفپوش ضد حریق، ایمن و محتاط باشید! امروزه یکی از مهمترین گواهینامه های ساختمانی گواهی مقاومت در برابر آتش است.

اهمیت انتخاب پیمانکار کفپوش ضد آتش

بهترین راه برای افزایش ارزش نصب کفپوش اپوکسی مناسب، انتخاب نصاب مناسب است. زمانی که کفپوش اپوکسی توسط یک شرکت معتبر نصب می شود، گارانتی قوی و دائمی خواهید داشت. اگرچه ممکن است هزینه کمی بیشتر باشد، اما این مزیت را دارد که به این زودی شرکت دیگری را برای انجام همان کار استخدام نخواهید کرد. در مورد داشتن کفپوش اپوکسی در ساختمان یا تاسیسات خود موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اما اگر این خواسته ها به درستی اجرا نشود یا فضای شما آنطور که باید اجرا نشود، هرگز از مزایای مهم آن بهره مند نخواهید شد.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش پلی یورتان ضد حریق : کفپوش سه بعدی تالار 

کفپوش پلی یورتان ضد حریق

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما