زمان مطالعه: 5 دقیقه

قیمت کفپوش سه بعدی منزل

در این مقاله قصد داریم در مورد قیمت کفپوش سه بعدی در منزل خود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. ابتدا توضیح مختصری در مورد کفپوش سه بعدی می دهیم.

کفپوش سه بعدی از 3 قسمت تشکیل شده است که عبارتند از: رزین اپوکسی در لایه زیرین، تصویر سه بعدی و لاک رزین در لایه بالایی. سه بعدی بودن این کفپوش را لایه میانی تشکیل می دهد که تصویری زیبا را نشان می دهد.

با انتخاب کفپوش سه بعدی به راحتی می توانید ظاهری جذاب و متفاوت در محیط اطراف خود ایجاد کنید. این نوع کف پوش ها علاوه بر زیبایی فوق العاده از طول عمر و دوام بالایی نیز بهره می برند. در واقع این نوع کفپوش یکی از طرح های مدرن و متفاوت برای طراحی داخلی منازل و ساختمان های مختلف می باشد.

بیشتر بخوانید مقاله قیمت کفپوش سه بعدی در منزل : کفپوش اپوکسی

قیمت کفپوش سه بعدی در منزل

قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی نسبتا گران می باشد!

شاید یکی از معایب این نوع کفپوش سه بعدی قیمت نسبتا گران آن باشد. در واقع می توان گفت کفپوش سه بعدی به دلیل زیبایی منحصر به فرد از قیمت بالاتری برخوردار است. بد نیست بدانید که این کفپوش ها علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که دارند، عمر و دوام بالایی دارند; بنابراین طبیعی است که قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کفپوش داشته باشند.

عوامل مؤثر بر قیمت کفپوش سه بعدی در منزل

اولین و مهمترین عاملی که قیمت این کفپوش ها را تعیین می کند، نوع کفپوش است. قیمت کفپوش در منزل بستگی به متراژ، زیرساخت و فاصله مشتری تا کارگزار دارد (در مورد شهرهای نزدیک توافق می شود و هزینه های رفت و برگشت نیز محاسبه می شود).

معمولا در منازل میزان بین 300 تا 400 هزار تومان است و اگر متراژ بالای 10 متر باشد تا 280 هزار تومان امکان اجرای آن وجود دارد. برای اجرای استاندارد همان ضخامت 3 تا 4 میل را در نظر می گیریم.

توجه: توجه داشته باشید که قیمت این مدل کفپوش درج شده در این مقاله بر اساس اجرای استاندارد و کاملا حرفه ای می باشد. ممکن است تراز کمتری انجام شود، اما مطمئن باشید که یا از مواد با کیفیت استفاده نشده است یا کارگزار در حق الزحمه خود تخفیف می دهد یا استاندارد استفاده از مواد رعایت نمی شود.

  • ابتدا وضعیت کف را بررسی می شود. در صورت نیاز به رطوبت زدایی و چربی زدایی، هزینه هر محلول جداگانه محاسبه می شود.
  • اندازه در قیمت این نوع کفپوش موثر است. هر چه مساحت بزرگتر باشد، هزینه اجرا کمتر می شود.
  • فضای باز به دلیل نوع متریال استفاده شده معمولاً هزینه بیشتری دارد که حتما باید ضد uv باشد و در صورتی که کف زمین تراز نباشد و حفره های زیادی در آن وجود داشته باشد میزان متریال استفاده شده برای فونداسیون بیشتر می شود.
  • مهمترین عامل تعیین کننده قیمت کفپوش سه بعدی به نوع کاربری آن بستگی دارد.
  • کفپوش هایی که کاربری زیادی دارند و فشار و تردد بالایی را تحمل می کنند باید تقویت شوند و ضخامت نهایی بیشتر شود.
  • ضخامت تعیین شده نیز عامل موثری در قیمت کفپوش سه بعدی می باشد.
  • پس از بررسی نهایی به بستر زیرین و وضعیت موجود کف توجه شود و در صورت وجود اشکال در کفپوش اپوکسی و نحوه زیرسازی به صورت جداگانه محاسبه شود.

موضوع مهمی که در مورد قیمت این کفپوش ها حائز اهمیت است این است که باید تمامی فاکتورها بررسی شود و سپس از محل پروژه بازدید کنیم. در مرحله بعد نحوه پرداخت مشخص می شود و کاربری یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت است.

عوامل دیگری مانند زیربنا، متراژ مربع، فضای موجود، سطح آسیب کف و سطح کف، وجود رطوبت و گریس، میزان آلودگی و غیره وجود دارد.

قیمت کفپوش سه بعدی در منزل

مزایای کفپوش سه بعدی

  • جلوه بصری و زیبایی ظاهری

مهمترین مزیت کفپوش سه بعدی جلوه بصری خیره کننده آن است. شما می توانید علاوه بر زیبایی ظاهری بسیاری از مشکلات موجود در فضای داخلی اتاق خود را با این دستگاه پوشش دهید. زیرا این کفپوش ها بسیار جذاب هستند و از نظر بصری نظر بیننده را به خود جلب می کنند.

اگر طرح، رنگ و الگوی مناسبی برای کفپوش سه بعدی منزل خود در نظر بگیرید، می توانید با کمک پوشش های اپوکسی خود تراز، اتاق را بزرگتر از آنچه هست جلوه دهید. به این ترتیب همه نگاه ها به زمین دوخته می شود و توجه همه مردم را به خود جلب می کند.

  • بسیار مستحکم

اپوکسی یک ماده تقریبا غیر قابل نفوذ است. این ماده در برابر کلر، اسیدها و سایر مواد سفید کننده و شوینده هایی که به صورت روزانه استفاده می شوند بسیار مقاوم است. این ویژگی کفپوش های اپوکسی سه بعدی را برای محیط های صنعتی و تجاری و همچنین منازل مناسب کرده است. در صورت نصب صحیح این کفپوش ها بدون تغییر رنگ و کاهش کیفیت اولیه می توانند برای مدت طولانی باقی بمانند و نیازی به تعمیر ندارند.

  • تعمیر و نگهداری آسان

کفپوش اپوکسی سه بعدی فاقد درز، ترک، منافذ و شکاف است. به این ترتیب در برابر هر نوع گرد و غبار، آلودگی، آب و مواد شیمیایی کاملا مصون خواهد بود.

  • ایمنی و بهداشت

کفپوش اپوکسی سه بعدی گرد و غبار را جذب نمی کند و محیط مناسبی برای پاتوژن ها و باکتری ها نیست. جالب است بدانید موادی که برای ساخت کفپوش اپوکسی استفاده می شود بو و بخارات خورنده ندارند.

اگر قصد استفاده از این کفپوش های سه بعدی را دارید، اصلا نگران نباشید، زیرا برای سلامت انسان بی خطر هستند و این موضوع توسط گواهی های معتبر سازنده تایید می شود.

  • مقاومت در برابر آتش

اپوکسی ها و پلیمرها نمی سوزند و این یکی از دلایل استفاده از آنها برای پوشش انبارها، بیمارستان ها و مهدکودک ها و سایر مکان هایی است که کنترل ایمنی آتش سوزی بیشتری نیاز است.

معایب کفپوش اپوکسی سه بعدی

  • نصب دشوار و تعمیرات وقت‌گیر

برای نصب صحیح کفپوش اپوکسی سه بعدی معمولاً به یک پیمانکار و تجهیزات حرفه ای نیاز است. همچنین تعمیر آن 3 تا 5 روز کاری زمان می برد.

  • هزینه بالا

تعداد متخصصان کفپوش اپوکسی سه بعدی در بازار زیاد نیست، اما تقاضا برای این کفپوش های دیدنی روز به روز در حال افزایش است. محبوبیت این نوع کفپوش ها باعث افزایش قیمت تمام شده آن می شود و مواد اولیه آنها نیز مقرون به صرفه نیستند. شما باید کارشناسانی را استخدام کنید که واقعاً به تخصص آنها اعتماد دارید.

همچنین ابزار و مواد مورد نیاز برای آماده سازی کف منزل یا محل کار شما باید بدون نقص و بدون لک باشد و تصویر مورد نظر به درستی و در جای مناسب فیکس شود. مشکل بزرگ و اساسی این است که یافتن متخصصان دشوار است.

با وجود تقاضای زیاد برای این نوع کفپوش ها، تعداد کمی از شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی اقدام به نصب کفپوش های سه بعدی می کنند و تعداد کمی از آنها خدمات تعمیر کفپوش های سه بعدی را ارائه می دهند. بنابراین، علاوه بر هزینه نیروی کار و تجهیزات با کیفیت مورد نیاز، ممکن است یک هفته طول بکشد تا 10 روز در این طبقات راه نروید تا تمام لایه ها به درستی در جای خود قرار گیرند.

  • سرد بودن این نوع کفپوش

کفپوش سه بعدی اپوکسی مانند کاشی یا بتن خنک است، بنابراین باید در نظر داشته باشید که کدام قسمت از خانه شما بهترین مکان برای استفاده از آن است. ممکن است برای برخی از اتاق ها، مانند اتاق خواب، جایی که می خواهید کف اتاق گرمتر باشد، مناسب نباشد. همچنین اگر به دنبال کفپوشی هستید که بتواند گرما را در یک اتاق نگه دارد تا به کاهش هزینه های انرژی در زمستان کمک کند، باید بدانید که این نوع کفپوش بهترین انتخاب نیست.

قیمت کفپوش سه بعدی در منزل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما