زمان مطالعه: 3 دقیقه

استفاده از کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی

افرادی که به دنبال تاسیس باشگاه های بدنسازی هستند می‌خواهند که یک محیط مجهز همراه با تجهیزات مختلف، به طور کلی امکانات کامل، را فراهم کنند. اما این فقط بخشی از کار است! چرا که شما باید یکسری زیرسازی‌ها در ناحیه کف سالن که بیشترین نیرو و وزن را تحمل می‌کند انجام دهید. کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی ایده بسیار جالبی خواهد بود. چرا که هم هزینه های شما را کاهش می‌دهد و هم اینکه این اطمینان را دارید به دلیل مقاومت و استحکام بالای لایه های اپوکسی دیگر شاهد خوردگی و تخریب ساختاری کف نخواهید بود.

 

همانطور که گفته شد سطح کف در باشگاه بدنسازی بیشترین تنش فیزیکی را دریافت می‌کند. لذا ما باید از یک کفپوش باشگاه ورزشی استفاده کنیم که بهترین کارایی را داشته باشد. در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم که کفپوش اپوکسی سالن ورزشی تا چه حد می‌تواند در یک سالن بدنسازی کارایی داشته باشد.

 

اجرای کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی

مهمترین موضوعی که بعد از خرید کفپوش اپوکسی ورزشی باید به آن توجه کنیم اجرای این پوشش‌ها به شکل کاملا صحیح و استاندارد است. برای نصب کفپوش اپوکسی قواعد و اصول زیادی مد نظر قرار می‌گیرد. به طوری که اگر قصد پوشش دهی سطوح کف باشگاه‌ها را دارید. همچنین این اطمینان را دارید که به خرید کفپوش اپوکسی سالن بدنسازی با کیفیت بالا پرداخته‌اید باید بگوییم هیچ کدام از آن‌ها کافی نیست.

زمانی می‌توان پروژه اجرای کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی را موفقیت آمیز قلمداد کرد که گام به گام مراحل نصب را دقیق و اصولی پیاده سازی کنید. معمولاً روند اجرا به این صورت است که چندین لایه برای افزایش مقاومت و استحکام کف استفاده می‌شود. لایه اول پرایمر اپوکسی است. بعد از آن کفپوش اپوکسی میانی و در نهایت کفپوش اپوکسی رویه اجرا می‌شود. این سه پوشش بر روی یکدیگر یک سطح بسیار سخت و نفوذ ناپذیر را ایجاد می‌کنند. به طوری که حتی اگر وسایل و اجسام مختلف از یک ارتفاع محدود بر روی سطح کف سقوط کنند باز هم آسیبی به کفپوش اپوکسی ورزشی وارد نخواهد شد. این ویژگی بسیار منحصر به فرد و استثنایی است.

 

ایمنی بالای کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی

کفپوش باشگاه بدنسازی باید در برابر عوامل مختلف نظیر لغزش، آتش و حرارت، نوسانات دمایی، سقوط اجسام و دیگر موارد ایمنی لازم را داشته باشد. معمولاً در باشگاه های بدنسازی بر روی سطح کف از فوم های پلیمری استفاده می‌شود. اما اگر به هر دلیلی از این پوشش های نرم استفاده نکردید باز هم مانعی وجود ندارد. از طرفی بروز آتش سوزی در محیط های بسته نیز نمی‌تواند باعث ذوب شدگی و انتشار گازهای سمی از این کفپوش‌ها به فضای اطراف شود.

 

این ویژگی‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی به یک پوشش با ایمنی بالا تبدیل شود. در نتیجه کلیه ورزشکاران با آرامش بالا می‌توانند فعالیت ورزشی خود را انجام دهند. البته موارد امنیتی ذکر شده در مورد دیگر پوشش‌ها مانند کفپوش اپوکسی منزل، کفپوش اپوکسی انبار صنعتی، کفپوش اپوکسی بیمارستانی، پارکینگ، صنایع دارویی و غیره نیز صدق می‌کند.

 

رنگبندی کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی

کفپوش اپوکسی سالن ورزشی نمونه رنگهای بسیار متعدد و جذابی را دارد. اصولاً تنوع رنگبندی کفپوش اپوکسی می‌تواند پاسخگوی سلایق مختلف باشد. به عنوان مثال می‌توانید از رنگ های قرمز برای ایجاد یک محیط بسیار پر انرژی و اکشن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از رنگهای ملایم آبی، زرد، سبز و غیره نیز برای ایجاد یک فضای هنری و زیبا بهره ببرید. اینکه شما از چه نوع رنگ هایی استفاده کنید نکته فوق العاده با اهمیتی است که در پایان کار باعث ایجاد تغییرات اساسی در سالن های ورزشی می‌شود.

 

البته کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی و ورزشی تنها یک المان نوسازی است زیرا شما باید به بازسازی سطوح دیواری سقف نیز بپردازید. استفاده از انواع رنگ روغنی و دیگر نمونه های رنگ ساختمان پیشنهاد ایده آلی برای ارتقاء نمای داخلی است.

 

استفاده از نام لوگو یا برند بر روی کفپوش اپوکسی

قطعاً با نمونه های مختلف کفپوش اپوکسی سه بعدی آشنایی دارید. اگر مجموعه ورزشی شما دارای یک لوگوی تبلیغاتی خاصی است می‌توانید با یک تصمیم هوشمندانه این لوگو را در ابعاد بسیار بزرگتر در ناحیه کف پیاده سازی کنید. المان های هنری و سه بعدی که در اجرای کفپوش اپوکسی دنبال می‌شود باعث افزایش بار تبلیغاتی بالا در سالن های ورزشی خواهد شد. به عنوان یک رویکرد مضاعف می‌توانید نصب کفپوش اپوکسی برای سالن های بدنسازی را به همراه لوگو خود تکمیل کنید. چنین قابلیت ارزشمندی می‌تواند هیجان خریداران را برای روی آوردن به این کفپوش‌ها افزایش دهد.

 

روند کار اجرای کفپوش های اپوکسی سه بعدی به صورت لایه است. یعنی در ابتدا پرایمر اجرا می‌شود و بعد از آن یک لایه تصویر نصب خواهد شد. در نهایت نیز یک لایه شفاف اپوکسی بر روی تصویر مورد نظر کشیده می‌شود

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما