زمان مطالعه: 4 دقیقه

کفپوش اپوکسی برای منزل و امتیازات ویژه آن

کفپوش اپوکسی برای منزل از جمله کاربردهای بسیار گسترده ی این رزین های اپوکسی می باشد که به دلیل ارتقاء سطح زیبایی محیط و همچنين افزایش مقاومت و استحکام کف طرفداران زیادی دارد. این کفپوش ها از لحاظ ظاهری دارای رنگ های بسیار متنوعی هستند و به واسطه ی ناحیه ی بکارگیری معمولا از رنگ های بسیار شاد و جذاب استفاده می شود.

 

اصولا اعمال کفپوش اپوکسی برای منزل با در نظرگیری مجموعه ای از معیارهای زیبایی شناختی انجام می شود. بنابراین شما می توانید هر طرحی را از تصاویر سه بعدی انتخاب کنید و روی سطوح کف پیاده سازی کنید. در این مقاله سعی می کنیم به دلایل استفاده از کفپوش اپوکسی در محیط های خانگی بپردازیم تا شما نیز یکی از خریداران این ماده ی رنگی ارزشمند برای منزل خود باشید.

 

کفپوش اپوکسی برای منزل از نوع سه بعدی

اصولاً اجرای کفپوش اپوکسی با رنگ ساده و بدون طرح رویه ی کار مناسب محیط های صنعتی می باشد. اما اگر می خواهید یک کفپوش اپوکسی برای منزل انتخاب کنید قطعاً به ظواهری که قرار است ایجاد شود، دقت کنید. کفپوش اپوکسی سه بعدی یکی از محصولات بسیار جذاب است که پس اعمال و پایان کار نتیجه ای خیره کننده دارد.

 

این نوع از کفپوش اپوکسی یکسری تصاویر با عمق دید بالا و اصطلاحاً سه بعدی را در بطن خود و لایه های زیر بکار می گیرد که با قرار گرفتن رزین های اپوکسی شفاف روی آن تصاویر، به شدت منظره ای نزدیک به واقعیت را ایجاد می کند. البته در ادامه در مورد نقاطی که بیشتر از این نوع کفپوش استفاده می شود صحبت خواهیم کرد.

 

کفپوش اپوکسی برای منزل از نوع سه بعدی

 

فواید و مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی برای منزل

اولین نکته در مورد استفاده از کفپوش اپوکسی ایجاد یک تغییر اساسی در محیط خانه است. اگرچه در ناحیه کف استفاده می شود اما همان طور که می دانید امروزه بسیاری از کارشناسان در حوزه ارتقاء دکوراسیون منزل پیشنهاد می کنند که حتما به نوسازی سطوح کف نیز بپردازید. زیرا بخش کف منزل اولین ناحیه ای است که می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر ظاهر کلی خانه بگذارید. بنابراین استفاده از کفپوش اپوکسی برای منزل می تواند فواید و مزایای ذیل را به دنبال داشته باشد:

 

قابلیت شستشو و پاکسازی دارند. بخصوص در آشپزخانه، که در آن صورت مواد غذایی و روغنی هیچگاه روی آن نمی چسبند و براحتی پاک می شوند.

می توان از تصاویر سه بعدی در زیر لایه های رنگ استفاده کرد.

علی رغم ظاهر شیک دارای مقاومت بالا و عمر طولانی هستند.

گرد و غبار محیط را به خود جذب نمی کنند.

ضد باکتری و رشد قارچ های سطحی خصوصاً در نواحی مرطوب خانه مانند سرویس های بهداشتی و حمام می باشند.

کفپوش اپوکسی برای منزل چگونه اجرا می شود؟

در ابتدای کار یک زیرسازی اساسی از جمله ترمیم و اصلاح سطوح کف و پاکسازی آن از هرگونه مواد روغنی و آلودگی ها می باشد. کلیه ی ترک ها باید با مواد مخصوص پر شوند. اگرچه پرایمرها تا حدی قابلیت اصلاح دارند اما قبل از اجرای پرایمر نیز رفع کلیه نقایص سطحی لازم است. مرحله ی بعد از آماده سازی اعمال پرایمر اپوکسی می باشد که شرایط را برای پذیرش رنگ های بالاتر مهیا می کند.

 

اگر کفپوش اپوکسی برای منزل خود را از نوع سه بعدی انتخاب کرده اید لازم است که بعد از اجرای پرایمر، تصویر انتخابی را روی سطح قرار دهید. استفاده از یک لایه کفپوش اپوکسی میانی شفاف می تواند عمق تصویر را بهتر و خوش رنگ تر کند. در پایان کار نیز به جهت محافظت و افزایش استحکام لایه های زیرین یک لایه از کفپوش اپوکسی بصورت topcoat یا رویه اعمال می شود که پس از خشکی کامل یه ضخامت قابل قبول و سختی را ایجاد می کند.

 

کفپوش اپوکسی برای منزل چگونه اجرا می شود؟

 

در چه نقاطی از خانه می توان از کفپوش اپوکسی استفاده کرد؟

کفپوش اپوکسی برای منزل را می توانید در هر نقطه ای از خانه مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب ها و حتی نواحی مرطوب مانند حمام د سرویس بهداشتی استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای استفاده از آن ها در محیط خانه ی خود ندارید. اگر تصور می کنید طرح های فانتزی بیشتر مناسب نواحی خارج از محیط نشیمن یا پذیرایی شماست می توانید از رنگ های با طرح ساده تر در این نقطه از خانه ی خود استفاده کنید.

 

علاوه بر این استفاده از کفپوش اپوکسی برای منزل تنها محدود به نواحی مذکور نیست. زیرا شما می توانید با یک تفکر هوشمندانه آن ها را در اتاق کودک نیز بکار بگیرید. قطعاً این کار شادابی خاصی در روحیه کودک شما ایجاد می کند.

 

کفپوش اپوکسی با چه معیارهایی تعیین قیمت می شوند؟

قیمت کفپوش اپوکسی برای منزل به نسبت نتیجه ی شگفت انگیزی که ایجاد می کند چندان بالا نیست. به همین دلیل کلیه ی شرکت های تولید کننده به جهت بهره مندی شهروندان از قابلیت های بی نظیر کفپوش اپوکسی در منزل خود سعی می کنند با قیمت های متعادل آن ها را به بازار عرضه کنند. البته معیار مساحت محیط همواره در اولویت تعیین قیمت پروژه قرار دارد. همچنین طرح های ساده و یا سه بعدی نیز تاثیر مستقیمی روی قیمت نهایی دارند.

 

کفپوش اپوکسی برای منزل با چه معیارهایی تعیین قیمت می شوند؟

 

آیا کفپوش اپوکسی نسبت به سرامیک و پارکت ارجحیت دارد؟

همان طور که می دانید سطوح سرامیکی به صورت مربع، مستطیل هستند و برای کنار هم قرار گرفتن از یکسری مصالح ساختمانی برای چسباندن آن ها به کف استفاده می شود. قاعدتا در قسمت های میانی بین هر دو سرامیک خطوطی وجود دارد که به مرور زمان ممکن است دچار خوردگی شوند و همین عامل سبب ایجاد منافذ ریز و نفوذ پذیر در سطح می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما