زمان مطالعه: 5 دقیقه

علت باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر

یکی از عواملی که باعث علت باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر می شود این است که هوا بین مواد تشکیل دهنده کفپوش محبوس می شود اما مهم ترین دلیل جدا شدن کفپوش از سطح، عدم چسبندگی مناسب است. پرایمر اپوکسی عامل چسبندگی کفپوش اپوکسی به سطح است. بنابراین اگر آستر نتواند به خوبی کار کند، کفپوش از سطح جدا می شود. این جدایی به صورت تورم دیده می شود، سپس نقطه مورد نظر شکسته می شود.

باد کردن کفپوش های اپوکسی معایبی دارد. به عنوان مثال با گذشت زمان حباب های ایجاد شده به شکل تاول مانند بر روی سطح پوسته بیرونی یا پوستر روی کفپوش های اپوکسی تغییر شکل می دهند. همچنین باد کردن کفپوش های اپوکسی موجب صدمه زدن حباب ها به پوستر می شود. در واقع زمانی که حباب ها بخواهند از زیر پوستر خارج شوند قسمتی از پوستر آسیب می بیند. در واقع حفره ای روی پوستر ایجاد می گردد تا امکان خروج آن ها میسر گردد. در ادامه راهکار های موثری ارائه می شود، برای مثال دور میکسری برای ترکیب جزء A و B باید 300 تا 500 دور بر دقیقه باشد تا مواد تشکیل دهنده به صورت یکنواخت ترکیب گردند.

زیر سازی کفپوش اپوکسی و اهمیت آن

برای استفاده از یک کفپوش اپوکسی نیازمند انجام موارد زیرسازی خواهید بود. برای این منظور خدمات بهبد صنعت پارسا پاسخگوی نیاز شما است. تمامی محصولات بهبت صنعت پارسا دارای بیمه نامه مهندسی تمام خطر می باشند. اما در کنار این محصولات، موضوع زیرسازی نیز با توجه ویژه ای انجام می گیرد. برای استفاده از کفپوش اپوکسی، زیر سازی ویژه ای مورد نیاز است. کف باید بسیار مستحکم، یکدست و صاف و بدون کمترین درز باشد. بهتر است در زمان ساخت بنا این موضوع به خوبی مورد توجه قرار بگیرد تا بهترین پوشش را شاهد باشید.

بیشتر بخوانید مقاله علت باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر : کفپوش اپوکسی

علت باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر

6 علت باد کردن اپوکسی  از زیر پوستر

  1. کیفیت نامطلوب کفپوش

شاید بتوان گفت مهم‌ترین علت بلند شدن کفپوش استفاده از محصول با کیفیت نامرغوب است؛ بنابراین بهتر است کفپوشی را انتخاب کنید تا بعد از گذشت چند سال همچنان کیفیت خود را حفظ کند و از خرید اجناس ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت اجتناب کنید.

بعضی از مجریان کفپوش های اپوکسی تاثیر جنس نامرغوب در به وجود آمدن این مشکل را انکار می کنند. حقیقتا تاثیر جنس نامرغوب در باد کردن کفپوش های اپوکسی غیر قابل انکار است. در واقع از مهم ترین عوامل ایجاد تاول و حفره در کفپوش های اپوکسی میتوان به کیفیت بتون و منافذ موجود در آن اشاره کرد. بنابراین استفاده از متریال با کیفیت ، پرایمر مناسب و آب بندی بتن می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

  1. نفوذ رطوبت

کفپوش‌ها در برابر آب هیچگونه مقاومتی ندارند. در صورت وجود رطوبت در کفپوش‌ها، زیر پارکت را بررسی کنید و در صورت وجود لوله‌های آسیب‌دیده، فورا برای تعمیر آن‌ها اقدام کنید. همچنین قبل از نصب کفپوش میان لمینیت و لوله‌ها یک لایه پلاستیکی قرار دهید تا رطوبت به کفپوش‌ها نفوذ نکند.

  1. استفاده از پارکت های MDF

پارکت های ام دی اف در اثر انقباض و انبساط تغییر سایز می دهند و بالا می آیند. این مشکل بیشتر در فصولی که نوسانات دما زیاد است اتفاق می افتد. بنابراین توجه کافی به متریال آن در هنگام خرید پارکت حائز اهمیت است.

  1. سیستم‌ های گرمایشی

در برخی مواقع ممکن است لوله‌های داخل زمین دچار نشتی شوند؛ در نتیجه رطوبت ایجادشده می‌تواند دلیل بلند شدن کفپوش لمینت شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، قبل از نصب پارکت لوله‌های سیستم گرمایشی را به دقت بررسی و در صورت وجود مشکلاتی مانند ترکیدگی لوله ‌ها برای تعمیر آن‌ها اقدام کنید تا بعد از نصب پارکت دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید مقاله علت باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر : کفپوش دکوراتیو اپوکسی

کفپوش اپوکسی ابروباد مناسب چه مکان هایی است؟

  1. وارد شدن فشار به کفپوش

دیگر علت بلند شدن کفپوش قرار دادن وسایل سنگین مانند کمد یا میز ناهارخوری روی آن است؛ زیرا این وسایل مانع انقباض و انبساط کفپوش می‌شوند که در نتیجه آن پارکت ورم می‌کند. توصیه می‌شود از قراردادن وسایل سنگین روی کفپوش اجتناب کنید.

  1. عدم وجود فضا بین پارکت‌ها

یکی از نکاتی که برای نصب پارکت باید به آن توجه داشته باشید این است که باید بین 8 میلی‌متر تا 1 سانتی‌متر از کف فاصله داشته باشد. این فاصله برای انقباض پارکت لازم است؛ بنابراین بسیار مهم است فردی که اقدام به نصب پارکت شما می‌کند به‌خوبی با این قاعده آشنایی داشته باشد.

معرفی 10 مدل کفپوش اپوکسی

  1. کفپوش اپوکسی اکلیلی
  2. کفپوش اپوکسی غلطکی
  3. کفپوش اپوکسی دکوراتیو
  4. کفپوش اپوکسی ضد اسید
  5. کفپوش اپوکسی صیقلی
  6. کفپوش اپوکسی گرانیتی
  7. کفپوش اپوکسی مایع
  8. طرح های کفپوش سه بعدی اپوکسی
  9. کفپوش اپوکسی دکوراتیو
  10. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

بیشتر بخوانید مقاله علت باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر : کفپوش سه بعدی تالار 

نکات هنگام اجرای کفپوش اپوکسی پوستری

تکنیک هایی برای نصب و اجرای کفپوش اپوکسی وجود دارد که باید به آن ها نیز حین فرآیند اجرا توجه شد. نحوه ریختن اجزا، مدت زمانی که طول می کشد تا جز بعدی بر روی آن ریخته شود، دمای محیط کار، نحوه پخش اجزا و چندین مورد دیگر همگی از جمله موارد متعددی هستند که در صورت عدم توجه صحیح به آن ها می توانند موجب باد کردن کفپوش اپوکسی شوند.

یکی دیگر از مواردی که اهمیت بسیار زیادی در کیفیت کفپوش اجرا شده دارد، کیفیت مواد اولیه است. استفاده از مواد اولیه مرغوب، در جلوگیری از بروز مشکلات مختلفی از جمله باد کردن کفپوش اپوکسی تاثیر زیادی دارد. بسیاری از مواقع اگر از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده نشود، احتمال تغییر موقعیت و جابجا شدن اجزا بالاتر می رود و در نتیجه با حبس هوای گرم ناشی از این جا به جایی، حالت تاول مانند برای کفپوش اتفاق می افتد که یکی از انواع حالت های باد کردن کفپوش اپوکسی است.

کلام آخر

علت باد کردن کفپوش  اپوکسی از زیر پوستر می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی مانند نبود فضا بین پارکت‌ها، کیفیت پایین کفپوش، نفوذ رطوبت داخل پارکت، وارد شدن فشار به کفپوش و وجود سیستم‌های گرمایشی باشد.  یکی دیگر از عوامل مهم باد کردن، میزان مناسب پرایمر اپوکسی است. میزان مصرف پرایمر به نوع فرمولاسیون سازنده بستگی دارد. در صورتی که لایه رویی اپوکسی چسبندگی لازم را به کف زیرین نداشته باشد در اثر ضربات کوچک به راحتی جدا شده و شکسته می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما