زمان مطالعه: 5 دقیقه

کفپوش سه بعدی تالار

کفپوش یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که در طراحی داخلی و طراحی فضا مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش ها نقش مهمی در ظاهر مدرن و مجلل محیط تالار دارند. ککفپوش سه بعدی تالار به طور کلی از سه قسمت تشکیل شده است: رزین اپوکسی برای لایه زیرین، تصویر سه بعدی و لاک رزین اپوکسی برای لایه بالایی. کفپوش سه بعدی با استفاده از تصویر سه بعدی در لایه میانی ساخته می شود و لایه های زیرین و رویی اپوکسی رایجی هستند که در بسیاری از کفپوش ها استفاده می شود.

اپوکسی از ترکیب رزین و هاردنر با نسبت دو به یک تولید می شود و در مجاورت هوا به سرعت خشک و سفت می شود. در واقع این نوع کفپوش ها طبیعت را به سالن شما می آورد و با نصب آن ها می توانید تصاویر مختلف را به صورت سه بعدی تماشا کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایا و کاربرد کفپوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی تالار آشنا شوید.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش سه بعدی تالار : قیمت کفپوش اپوکسی اصفهان 

کفپوش سه بعدی تالارکفپوش سه بعدی بر روی چه سطوحی قابل اجرا است؟

امکان استفاده از نسل جدید کفپوش های سه بعدی در بسیاری از سطوح وجود دارد. به طور معمول کار بر روی سطوح سیمانی، سنگی و سرامیکی، سطوح بتنی، کاشی، پارکت، لمینت و هر سطح دیگری قابل نصب است. همچنین این کفپوش در برابر ضربه، خط و خش و رطوبت مقاوم بوده و ظاهری یکنواخت و براق دارد.

نکاتی که باید در رابطه با کفپوش سه بعدی تالار بدانید!

  • همانطور که تا به حال متوجه شدید، نصب کفپوش سه بعدی یک کار حرفه ای است که دقت و حوصله بالایی می طلبد. بهتر است قبل از انجام این کار از مهارت نصاب و تجربه او در این زمینه اطمینان حاصل کنید.
  • کفپوش سه بعدی را می توان روی هر سطحی اعم از سنگ، سیمان و … نصب کرد اما پیشنهاد ما این است که حتما این کفپوش را روی سطوح سیمانی که کاملا صاف شده اند نصب کنید زیرا کفپوش بسیار با کیفیت تری خواهید داشت.
  • پس از نصب بهتر است تا چند روز از جابجایی و فشار بر کف ها خودداری شود تا به خوبی خشک شوند. کفپوش سه بعدی دکوراسیون مناسبی برای منزل یا هر محیط دیگری است که با توجه به اصول ذکر شده می تواند عملکرد بسیار خوبی نیز داشته باشد.

مزایای استفاده از کفپوش سه بعدی در تالار

امروزه اکثر طراحان و معماران داخلی از کفپوش های سه بعدی برای پوشش کف محیط استفاده می کنند. در واقع زیبایی منحصر به فرد و دیگر مزیت های آن باعث شده تا از آن برای پوشش محیط های مختلف استفاده کنند. مزایای استفاده از آن عبارتند از:

  • طول عمر بالای کفپوش سه بعدی

یکی از ویژگی های خوب کفپوش های سه بعدی مقاومت بالای آنهاست. پوشش های اپوکسی این کفپوش ها در برابر مواد شیمیایی مانند شوینده های اسیدی و قلیایی مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل کفپوش های سه بعدی دیر آسیب می بینند و به مدت طولانی در برابر نفوذ رطوبت مقاوم هستند و در نتیجه عمر طولانی خواهند داشت.

مقاومت بالای کفپوش های سه بعدی باعث شده تا تردد طولانی مدت و مداوم بر روی آنها اثر منفی نداشته باشد و زود خراب نشود.

  • حفظ بهداشت محیط

یکی از مزایای آن حفظ سلامت محیط است. زیرا شرایط مناسبی برای رشد انواع باکتری ها و قارچ ها ندارند و از بروز بسیاری از بیماری های پوستی جلوگیری می کنند. در واقع یکپارچگی آنها باعث می شود که این پوشش نسبت به سایر پوشش ها بهداشتی تر باشد. به همین دلیل برای محیط هایی مانند توالت، استخر، حمام و آشپزخانه مناسب است.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش سه بعدی تالار : قیمت کفپوش سه بعدی در منزل 

  • کفپوش سه بعدی تالارضد حریق

کفپوش های سه بعدی از ایمنی بالایی برخوردار هستند و در صورت آتش سوزی به محیط زیست آسیب وارد نمی کنند. در واقع پلیمر به کار رفته در رزین اپوکسی این پوشش را ضد حریق می کند.

  • فپوش ضد خش

لایه رویی کفپوش از نوعی لاک مایع تشکیل شده است که پس از اجرا خشک شده و کاملاً مقاوم است. این لایه شفاف و براق به نظر می رسد، اما زیبایی ظاهری یک طرف قضیه است. لایه شیشه مانند روی زمین از ایجاد خط و خش روی زمین جلوگیری می کند. در واقع اپوکسی یکی از کفپوش های ضد خش و مقاوم است. این ویژگی در دراز مدت بسیار مهم است. راحت تر است که مجبور نباشید هر سال کفپوش را تجدید کنید. با پرداخت یکباره محصولی بادوام و بدون عیب تا سالیان متمادی خواهید داشت.

  • اپوکسی ضد رطوبت

یکی دیگر از مزایای کفپوش اپوکسی سه بعدی این است که آب و رطوبت نمی تواند به آن آسیب برساند. بنابراین در مکان هایی که امکان رطوبت وجود دارد می توان از کفپوش های اپوکسی سه بعدی بدون درز، صاف استفاده کرد. به عنوان مثال بخار به کفپوش آسیبی نمی رساند و باعث جدا شدن آن از سطح و یا پوسیدگی آن نمی شود.

  • تمیز کردن ساده و آسان کفپوش سه بعدی

سطوح اپوکسی به دلیل مقاومت بالایی که دارند، با هر ماده شوینده و حتی بخارشوی به خوبی قابل شستشو هستند، بنابراین امکان رشد باکتری در این کفپوش ها وجود نخواهد داشت. یکی دیگر از مزیت های کفپوش سه بعدی عدم وجود درز در کناره آن است که تمیز کردن کف را آسان می کند.

معایب کفپوش‌ های کفپوش سه بعدی در تالار

  • سرد بودن سطح کفپوش‌های سه بعدی

معمولاً کفپوش سه بعدی دارای سطح سردی است. با توجه به این موضوع باید در انتخاب محل نصب آنها دقت کافی داشته باشید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

  • نصب سخت کفپوش‌های سه بعدی

نصب و اصلاح کفپوش های سه بعدی نیاز به حضور افراد حرفه ای در این زمینه دارد. به عبارت دیگر، کار هرکسی نیست. اگر فردی که در این زمینه مهارت کافی را ندارد، اقدام به نصب و اصلاح این کفپوش ها کند، مطمئناً نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

  • هزینه بالای کفپوش‌های سه بعدی نسبت به دیگر مدل‌ ها

یکی دیگر از معایب قیمت بالا است. برای ساخت کفپوش سه بعدی از رزین اپوکسی و هاردنر استفاده می شود. این مواد گران هستند. به همین دلیل پوشش کف محیط با استفاده از این نوع ممکن است هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش سه بعدی تالار : کفپوش اپوکسی

کفپوش سه بعدی تالار

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما