زمان مطالعه: 5 دقیقه

کفپوش اپوکسی ابروباد مناسب چه مکان هایی است؟

کفپوش اپوکسی ابروباد از ترکیب رزین از خانواده اپوکسید ها و سخت کننده ساخته می شود. در اصل پس از انجام مراحل سخت کف سازی و ترکیب رزین و هاردنر، چیزی حدود نیم ساعت فرصت دارید تا این مایع را روی زمین اجرا نمایید. این کفپوش اغلب به روی سطوح بتنی و حتی سالن هایی که قبلا کفپوش های سرامیک و سنگی و موزائیک شده اند استفاده می گردد، ولی در عین حال جهت سطوح فلزی نیز مناسب می باشد. سطح براق، طرح یکپارچه و منحصر به فرد و تصویر آینه‌ای این کفپوش از ویژگی‌های منحصر به فرد آن در دسته‌ی کفپوش‌های تزئیناتی است. این نوع پوشش، با استفاده از رزین اپوکسی و پودر فلزی ساخته می‌شود و به سطح کف یک لایه‌ی شفاف و براق ایجاد می‌کند.

این نوع کفپوش مناسب برای سطوح داخلی و خارجی ساختمان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و… می‌باشد. علاوه بر زیبایی و استحکام بالا، طرح ابر و باد کفپوش اپوکسی متالیک دارای مزایایی از جمله مقاومت در برابر رطوبت، ضربه، خوردگی، حرارت و مواد شیمیایی می‌باشد.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش اپوکسی ابروباد مناسب چه مکان هایی است؟ : کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی ابروباد

اماکن مورد استفاده کفپوش اپوکسی ابروباد

  • استادیوم ها و زمین های ورزشی
  • اماکن مسکونی
  • مراکز تجاری لوکس
  • فروشگاه و مرکز تجاری
  • استودیوهای تلویزیونی
  • مراکز مستعد داشتن کفپوش های لوکس شیک و تزئینی
  • پارکینگ های عمومی
  • هتل و مهمانسرا ها
  • کارخانه ها و کارخانه ها

ترتیب مراحل اجرای کفپوش اپوکسی متالیک ابر و باد

  1. زیرسازی کفپوش اپوکسی ابروباد

آماده سازی کف قبل از اجرای کفپوش اپوکسی (رزینی) مهم و ضروری است. فلزی بودن یا نبودن کفپوش اپوکسی تغییری در روند کف سازی ایجاد نمی کند و فرآیند زیرسازی کفپوش اپوکسی باید مانند سایر انواع کفپوش ها انجام و تراز شود.

قبل از نصب هر نوع کفپوش رزینی (کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی اورتان و کفپوش MMA) کف باید به خوبی تمیز شود و در صورت وجود ترک، شکستگی و سوراخ، عیوب آن برطرف شود. سپس برای ایجاد درگیری بهتر و چسبندگی بیشتر کفپوش اپوکسی با بستر، فرآیند کف سازی انجام شده و شیارهایی بر روی بستر ایجاد می شود.

  1. پرایمر و زیرسازی کفپوش متالیک ابر و باد

پس از آماده سازی کف، اولین مرحله اجرای لایه اول (پرایمر) کفپوش رزینی است. در مرحله اجرای لایه میانی کفپوش اپوکسی متالیک رنگ کفپوش باید تیره و ترجیحا مشکی باشد. این رنگ مشکی مانند جیوه آینه عمل می کند و سطح نهایی کفپوش را براق و آینه مانند می کند و تصویر بر روی سطح کفپوش منعکس می شود.

  1. اجرای پوشش اپوکسی متالیک ابر و باد

پس از اعمال لایه رنگ تیره و پخت کامل آن، نوبت به اعمال پوشش متالیک می رسد. به طور کلی پوشش اپوکسی متالیک از سه بخش زیر تشکیل شده است:

  • رزین اپوکسی شفاف
  • رنگ فلزی (می تواند به صورت پودر رنگی یا خمیر رنگی باشد.)
  • هاردنر

شرکت تولید کننده متریال کفپوش، مقدار مناسب هر جزء را با توجه به اندازه، نوع کاربری و تردد کفپوش محاسبه و در اختیار پیمانکار کف سازی قرار می دهد.

در مرحله آخر سه جزء بالا را به آرامی با همزن مخلوط کنید. توجه داشته باشید که اختلاط مواد کفپوش فلزی باید به آرامی و در دمای مناسب محیط انجام شود (در مقاله اجرای اپوکسی در هوای سرد به اهمیت دما و تاثیر آن بر کفپوش اشاره شده است) در غیر این صورت ممکن است بعد از این اتفاق بیفتد. هنگام استفاده از کفپوش رزینی، حباب های کوچکی روی کفپوش شما دیده می شود.

پس از مخلوط کردن اجزاء، پوشش اپوکسی متالیک را با استفاده از یک غلتک پشمی با بافت ریز روی پوشش تیره اعمال کنید (برای جلوگیری از آثار غلتکی روی زمین). اگر می خواهید از چند رنگ متالیک در کفپوش رزینی استفاده کنید، طبق دستور بالا، هر کدام را جداگانه ترکیب کرده و به صورت همزمان یا در مراحل مختلف مطابق طرح نهایی مورد نظر اجرا کنید. ترتیب اجرا و نحوه اجرای رنگ های متالیک طراحی نهایی کفپوش اپوکسی متالیک شما را مشخص می کند.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش اپوکسی ابروباد مناسب چه مکان هایی است؟ : کفپوش دکوراتیو اپوکسی

کفپوش اپوکسی ابروباد مناسب

رنگ مناسب اماکن کفپوش ابرو بادی

اگر می خواهید کفپوش ابرو بادی شما زیبایی بصری خوبی داشته باشد و نظر همه را به خود جلب کند، بساپلیمر به شما پیشنهاد می کند از رنگ های تیره استفاده کنید. کفپوش های اپوکسی متالیک اگر به رنگ تیره (مشکی، سرخابی یا زرشکی) اجرا شوند مانند شیشه و آینه عمل می کنند و تصویر را منعکس می کنند. این انعکاس تصویر جلوه زیبایی به محیط شما می دهد. در کاربردهای تجاری، مانند مغازه ها و پاساژها، معمولاً از کفپوش ابرو بادی تیره برای جلب توجه بیشتر مشتری استفاده می شود. همچنین رنگ‌های متالیک آبی روشن، نقره‌ای و طلایی روی سطح تیره بهتر و بیشتر دیده می‌شوند و استفاده از آن‌ها روی رنگ روشن ایده خوبی نیست. البته باید توجه داشته باشید که گرد و غبار و رد کفش در کفپوش های تیره و ابرو بادی بیشتر به چشم می خورد.

مزایای کفپوش اپوکسی ابروباد

  • مقاوم و ماندگار: آنها مقاومت فشاری بالاتری نسبت به بتن، کاشی یا وینیل دارند و می‌توانند فشار بیشتری را بدون هیچ آسیبی تحمل کنند.
  • نگهداری: نیازی به اپیلاسیون یا پولیش ندارند و می‌توان آنها رابه راحتی تمیز کرد.
  • ضد آب و ضد رطوبت: دارای غشای مخصوصی هستند که از نفوذ آب و ضعیف شدن آن به کف جلوگیری می‌کند.
  • گوناگونی: تنوع در رنگ‌ و طرح و همچنین انعکاس نور در زوایای مختلف ؛ ظاهری منحصر به فرد برای هر فضایی ایجاد می‌کند.

معایب کفپوش اپوکسی ابروباد

  • حساسیت در نصب: اگر کف رزین متالیک به درستی نصب نشده باشد، ممکن است دوام زیادی نداشته باشد یا به خواص نهایی خود نرسد.
  • وقتی خیس هستند می‌توانند لیز شوند. بدون نصب یک لایه اضافی مقاوم در برابر لغزش، کفپوش متالیک رزینی، می‌تواند خطر لغزش و صدمات را به همراه داشته باشد.
  • مدت زمان اجرا: به دلیل لایه لایه بودن کفپوش و زمان خشک شدن هر لایه اجرای آن نسبت به کاشی و سرامیک و پارکت طولانی تر هستش. و اکثرا موقع اجرا ۳ تا ۷ روز طول می کشد.
  • قیمت کفپوش: با توجه به متریال های موجود قیمت بالایی دارد.

کلام آخر

کفپوش های دکوراتیو مثل کفپوش سه‌ بعدی و طرح‌ های افکتی (ابر و باد) و استیکری و اکلیلی و گرانیتی و شب تاب (فلورسنت) و … تقسیم می‌ شوند. از کفپوش های صنعتی میتوان به کفپوش های پارکینگی و کارخانه جات و کارگاه‌ ها و ورزشگاهی (فلکسیبل) و بیمارستانی (آنتی استاتیک) و پلی یورتان (آنتی یوی) و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش اپوکسی ابروباد مناسب چه مکان هایی است؟ : کفپوش سه بعدی تالار 

کفپوش اپوکسی ابروباد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما