زمان مطالعه: 2 دقیقه

آماده‌سازی سطح از این جهت قابل توجه است که چسبندگی بینو سطح را تضمین می‌نماید. به این ترتیب که هر چه آماده‌سازی سطحی بهتر و با دقت بیشتری انجام شود، چسبندگی کفپوش اپوکسی به سطح نیز بهتر می‌شود. در نتیجه کفپوش اپوکسی از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. روش معمول برای آماده‌سازی سطحی استفاده از دستگاه ساب‌زنی می‌باشد. لازم به ذکر است که در سطوح آلوده به روغن و چربی پیش از عملیات ساب‌زنی باید از روش تمیزکاری شیمیایی استفاده نمود.

۲- جاروکشی سطح به منظور از بین بردن گرد و غبار موجود روی سطح

در این مرحله با استفاده از یک مکنده صنعتی، تمام گرد و غبار موجود روی سطح به طور کامل برداشته می‌شود. سطحی که قرار است کفپوش اپوکسی روی آن اجرا شود باید عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار باشد. در صورت وجود گرد و غبار پیش از شما شاهد وجود ذرات ریزی در مواد کفپوش و چسب خواهد بود. وجود این ذرات کیفیت ظاهری و کاربردی کفپوش را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین هر چه ذرات گرد و غبار کمتری روی سطح وجود داشته باشد مقدار پرایمر (مواد لایه اولیه) کمتری برای پوشش سطح نیاز است.

۳- اجرای لایه اولیه (پرایمر)

لایه اولیه یا پرایمر لایه‌ای است که چسبندگی کفپوش اپوکسی را تضمین می‌نماید. چسبندگی مناسب، کیفیت کفپوش را به شدت افزایش می‌دهد. همچنین، پرایمر، خلل و فرج موجود روی سطح را پر می‌کند. در نتیجه سطحی صاف و هموار را برای شما به وجود می‌آورد و خطر طبله شدن یا حباب زدن روی سطح را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر اجرای پرایمر مقدار مواد مصرفی در مراحل بعدی را کاهش می‌دهد. معمولا لایه ابتدایی در دو مرحله روی سطح اجرا می‌شود تا از کیفیت سطح اولیه اطمینان کامل حاصل گردد.

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی بصورت زنده و تصویری را در ویدیو زیر مشاهده نمایید.

۴- پر کردن ترک‌ها و حفره‌های احتمالی روی سطح

پس از اجرای پرایمر و خشک شدن آن روی سطح، لازم است که تمامی ترک‌ها و حفره‌های احتمالی موجود روی سطح با استفاده از دوغابی از اپوکسی ترمیم شوند. این مرحله بنا به صلاح‌دید کارشناسان می‌تواند پیش از اجرای پرایمر نیز روی سطح انجام گیرد.

۵- اجرای لایه میانی

در این مرحله رنگ اپوکسی با هاردنر (ماده سخت کننده) مخلوط شده و به خوبی هم زده می‌شود. عملیات مخلوط کردن باید به خوبی و با حوصله فراوان انجام گیرد. در نتیجه مخلوطی یکنواخت از کفپوش اپوکسی فراهم می‌گردد. سپس مخلوط تولید شده باید با استفاده از یک غلطک مناسب روی سطح مالیده شود. پس از اجرای لایه میانی باید منتظر ماند تا کفپوش به خوبی خشک شود. پس از خشک شدن کامل کفپوش مشکلات احتمالی کف از قبیل وجود هرگونه حفره یا ترک بررسی می‌شود. در صورت لزوم یک بار دیگر لایه میانی روی سطح اعمال می‌شود.

۶- اجرای لایه نهایی

پیش از اجرای لایه نهایی باید اطمینان حاصل شود که هیچ‌گونه ترک و حفره‌ای روی سطح وجود ندارد. همچنین سطح باید عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار باشد. سپس لایه نهایی با استفاده از یک غلطک روی سطح اجرا می‌گردد. البته این مرحله از کار می‌تواند با استفاده از یک ماله و کارتک نیز انجام گیرد. در واقع استفاده از غلطک سطح زبرتری را برای شما فراهم می‌کند و در استفاده از رنگ اپوکسی نیز صرفه‌جویی می‌شود. به همین دلیل برای پوشش سطح پارکینگیا انبار استفاده از روش غلطکی ترجیح داده می‌شود. دقت شود که رنگ اپوکسی تولیدی باید در طول مدت کوتاهی (حدود ۴۰ دقیقه) روی سطح اعمال گردد. در غیر این صورت کیفیت خود را از دست خواهد داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما