زمان مطالعه: 4 دقیقه

کفپوش اپوکسی سالن ورزشی و مزیت های آن

کفپوش اپوکسی سالن ورزشی به واسطه ی ایجاد لایه های رنگ سخت و مستحکم خود معمولا اولین انتخاب برای محیط های ورزشی می باشند. همان طور که می دانید در سالن های ورزشی سطوح کف تحت تاثیر بیشترین نیرو و فشار قرار دارند که به صورت مستمر نیز ادامه دارد. طبیعتاً اگر سطوح بتنی کف بدون پوشش رنگی باشند در طولانی مدت دچار تغییر رنگ و خوردگی مقطعی می شوند.

 

یعنی ممکن است سطح بتن دچار ترک های ریز، و تخریب ساختاری در قسمت رویه خود شوند. کفپوش اپوکسی سالن ورزشی دقیقا با همین هدف فرموله و تولید می شوند تا بخش کف محیط های ورزشی را محافظت و از همه مهمتر ظاهر آن ها را از یک رنگ کدر و مات بتن به یک رنگ روشن مسرت بخش تبدیل کند. در این مقاله سعی می کنیم کلیه مزایا و امتیازاتی که این نوع از کفپوش منحصر به فرد برای سالن های ورزشی مهیا می کند را خدمت شما مشتریان گرامی معرفی کنیم.

 

تنوع رنگ ظاهری کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

در قسمت قبل در مورد رنگ کدر و به نوعی خشن بتن صحبت شد که هیچ ورزشکاری تمایلی به انجام فعالیت های ورزشی در اینگونه سطوح ندارند. درواقع این موضوع یک القاء روانشناختی است که در قسمت های بعد به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. جلوه های بصری زیبایی که کفپوش اپوکسی سالن ورزشی از آن برخوردار است واقعا مثال زدنی می باشد.

 

تنوع رنگ و گزینه های متعدی که پیش روی شما قرار دارد دایره انتخابی شما را گسترده تر می کند. تصور کنید یک رنگ نارنجی روشن را در کنار یک رنگ آبی با خطوط زرد رنگ موضعی استفاده کنید. این ترکیب رنگ در وهله ی اول روی جذب هرچه بیشتر ورزشکاران به آن محیط تاثیر می گذارد. اگر مدیریت یک مجموعه ورزشی را برعهده دارید حتما در اسرع وقت پروژه اعمال کفپوش اپوکسی سالن ورزشی را در دستور کار خود قرار دهید تا شاهد تغییر شگرف محیط ورزشی خود شوید.

 

تنوع رنگ ظاهری کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

 

اصطکاک کنترل شده کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

اگر تصور می کنید کفپوش اپوکسی سالن ورزشی پس از اعمال منجر به کاهش اصطکاک سطح و به نوعی لیز خواهند شد باید این نکته را صریحاً اعلام کنیم که به هیچ عنوان اینگونه نیست. رزین های اپوکسی به گونه ای فرموله شده اند که پس از خشکی کامل دارای یک اصطکاک کنترل شده هستند. با انجام فعالیت های ورزشی مختلف نظیر دویدن، انجام حرکات دینامیکی و غیره احتمال لیز خوردن شما تا حد امکان کاهش می یابد.

 

بنابراین کفپوش اپوکسی سالن ورزشی نه تنها سبب کاهش اصطکاک سطح نمی شوند بلکه به واسطه ی محیط بکارگیری قدری آن را افزایش نیز می دهد. نکته جالب توجه دیگر این است که کفپوش اپوکسی مخصوص سالن های ورزشی در تماس با جنس الاستیکی کفش ها ایجاد صداهای ناهنجار نمی کند که این ویژگی به ماهیت ساختاری این ماده ی رنگی ارزشمند بر میگردد.

 

سطح صاف و هموار کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

سطوح صاف و هموار یکی از ارکان اصلی سالن های ورزشی می باشد. اگر در معماری اصلی سازه در ناحیه کف تمامیه اصول مهندسی رعایت شود قطعاً فرآیند پوشش دهی کف نیز سهل و آسان خواهد شد. پروژه ی اعمال کفپوش فرصت مناسبی است تا سطح کف را بیش از پیش هموار و مسطح کنید.

 

در اجرا و نصب کفپوش اپوکسی یکسری مراحل تحت عنوان آماده سازی سطح، اجرای پرایمر،اعمال لایه ی اول و دوم انجام می شود که همگی به جهت اصلاح و ترمیم نقایص سطح و ایجاد یک سطح هموار و صاف و یکدست انجام می شود.

 

کفپوش اپوکسی سالن ورزشی باعث می شود تا ترک های سطحی که در معرض دید قرار دارند همگی در این فرآیند اجرا کاملا پوشش دهی شوند. این اصلاح ساختار کف مهمترین نتیجه ای که دارد کارکرد کف را پایدار و استفاده از آن را در طولانی مدت میسر می کند.

 

سطح صاف و هموار کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

 

تاثیر کفپوش اپوکسی بر روحیه ورزشکاران

سالن های ورزشی تنها یک محیط ساده و بی روح برای انجام انواع فعالیت های ورزشی نیستند.اگرچه در آن خستگی ناشی از جنب و جوش زیاد وجود دارد اما این حالت تاثیر فیزیکی محیط است. اما تاثیر مثبتی که فرد از اطراف دریافت می کند مربوط به عناصری است که در پیرامون خود مشاهده می کند. عناصری مانند نوساز بودن محل ورزش، نبود خرابی در نقاط مختلف آن، وجود کفپوش های رنگی، همگی علیرغم بهبود عملکرد ورزشکاران در روحیه آنان نیز تاثیر می گذارد.

 

تنوع رنگی جذابی که در کفپوش اپوکسی سالن ورزشی وجود دارد رغبت و انرژی دوچندانی را در افراد ایجاد می کند. اگرچه برخی تصور می کنند این یک موضوع بسیار ساده است اما فوق العاده با اهمیت است. هیچ ورزشکاری دوست ندارد در فضای خشک و آب و رنگ ورزش کند. بنابراین با استفاده از کفپوش اپوکسی سالن ورزشی افراد بیشتری را به مجموعه خود دعوت کنید.

 

قابلیت شستشو و پاکسازی کفپوش اپوکسی

اگر گرد و غبار و آلاینده های محیط و برخی عوامل متاثر دیگر منجر به کثیفی یا کدر شدن سطح کفپوش شوند هیچ جای نگرانی نیست. چرا که این آلاینده ها روی هر سطحی بخصوص کفپوش ها می توانند بنشینند. با توجه به آنکه کفپوش اپوکسی هیچگونه خاصیت جذب کننده ای ندارد در نتیجه آلودگی های محیط روی آن نمی چسبند.

 

به همین جهت شما تنها با یکسری وسایل ساده پاک کننده نیز تنها با یک بار انجام مراحل پاکسازی با مواد شوینده مختلف می توانید سطح کفپوش اپوکسی را مانند روز اول براق و شفاف کنید. لذا قابلیت شستشوی مجدد این کفپوش ها از مزیت های اصلی آن ها محسوب می شود.

 

قابلیت شستشو و پاکسازی کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما