زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

تامین مواد و نصب کفپوش اپوکسی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان در هر مترمربع، هزینه دارد. بخش عمده ای از هزینه ها مربوط به کفسازی مناسب است که شما به عنوان صاحبخانه می توانید با انجام آن، در جهت کاهش هزینه ها گام بردارید. برای صرفه جویی در هزینه، باید سطح بتن کاملا صاف و عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی و آلودگی باشد. صافی سطح مناسب می تواند قیمت کفپوش اپوکسی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

 

مورد دیگر در کاهش هزینه کفپوش اپوکسی انتخاب مواد مصرفی با کیفیت جهت اجرای کفپوش است. انتخاب مواد با کیفیت منجر به آن می شود که مقدار مواد مصرفی در اجرا تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. این امر علاوه بر کاهش هزینه اجرا، کیفیت کفپوش اپوکسی اجرا شده روی سطح را نیز به شدت افزایش می دهد.

 

نکات قابل توجه در تخمین هزینه کفپوش اپوکسی

 

قبل از استخدام پیمانکار کفپوش اپوکسی حداقل از ۳ شرکت استعلام قیمت دریافت نمایید. ممکن است قیمت کفپوش اپوکسی بین شرکت های مختلفی نوسان داشته باشد. باید در نظر داشته باشید هر شرکت هزینه های مختلف عملکردی دارد. البته نباید از کیفیت اجرا و نوع متریال مصرفی در اجرای کفپوش اپوکسی غافل شوید.

 

پس از استعلام قیمت سعی کنید ۷-۱۵٪ بیشتر از آنچه محاسبه نموده اید را برای الگوهای غیرمنتظره و پیچیدگی های اضافی که در حین کار ممکن است ایجاد شود در نظر بگیرید.

 

سعی کنید از افرادی که قبلا کفپوش اپوکسی را برای خانه یا محل کار خود اجرا کرده اند مشورت بگیرید. به یاد داشته باشید تجربه دیگران کمک شایانی به کاهش هزینه های شما و بهبود کیفیت کار شما خواهد کرد.

 

پیش از هر انتخاب با متخصصان شرکت فنی و مهندسی اکسیرور تماس حاصل فرمایید و قیمت های ما را با دیگر شرکت ها مقایسه فرمایید.

 

عوامل موثر در قیمت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان ، جنس و کیفیت فعلی سطح و نوع زیرسازی اجرایی، ضخامت پوشش اجرایی، متراژ اجرا و شرایط محل اجرای کفپوش میباشد.

 

جنس و کیفیت فعلی سطح و نوع زیرسازی اجرایی1

 

به عنوان مثال تخلخل و حفره­ های موجود در سطح موادبری را گاهی تا چندین برابر افزایش یا کاهش می‌دهد. تجسم این موضوع در مورد کفپوش‌ها عینی تر است. به عنوان مثال کفپوش‌ اپوکسی و کفپوش پلی‌یورتان پیش از اجرا نیاز به زیرسازی دارند و نوع این زیرسازی به جنس و کیفیت سطح زیرین بستگی دارد. عواملی مثل تخلخل و حفره، آسیب فیزیکی، آسیب شیمیایی، آلودگی و وجود رطوبت بر زیرسازی پوشش بر روی سطح بتن اثرگذار هستند. بر روی سطوح بتنی ماله پروانه تنها کفسابی بتن انجام می‌پذیرد اما ممکن است سطوحی پیش از اجرا نیاز به ترمیم و بازسازی داشته باشند.

 

ضخامت پوشش اجرایی که بستگی به کاربری، میزان تردد، استحکام سازه و2 زیرسازی دارد. به عنوان مثال در مورد کفپوش‌ها، ضخامت کفپوش نقش مهمی در هزینه تمام شده پروژه دارد. قیمت کفپوش اپوکسی به کاربرد کفپوش، شرایط محل اجرا، ترافیک انسانی و تجهیزات و میزان بار اعمالی بر روی کفپوش بستگی دارد.

 

متراژ اجرا-3

 

این نکته که با افزایش متراژ کار هزینه اجرا برای هر متر مربع کاهش پیدا می‌کند امری بدیهی است. زیرا مسائلی همچون انتقال تجهیزات، ایاب و ذهاب اجرا کاران و مهندسین ناظر، زمان بری متناسب با زمان مورد نیاز برای خشک شدن لایه‌های مختلف و … هزینه‌های ثابتی در بر دارند که با افزایش متراژ به عدد بزرگتری تقسیم شده و در نتیجه قیمت اجرا را برای هر متر مربع کاهش می‌دهند.

شرایط محل اجرای کفپوش-4

 

عواملی مثل محل انجام پروژه، نوع تهویه، زمان مفید روزانه برای کار که از طرف کارفرمای محترم تعیین می‌شود، میزان رطوبت و دما که بر زمان خشک شدن تاثیر می‌گذارند و مکان‌هایی با دسترسی مشکل منجر به تغییر در هزینه اجرای کفپوش اپوکسی یا پوشش یا رنگ مورد نظر می‌شوند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما