زمان مطالعه: 3 دقیقه

دیوارپوش اپوکسی

دیوارپوش اپوکسی از متریال های معروف امروزه قطعا میتوان اپوکسی را نام برد این ماده خاص و خارق العاده با مقاومت بالایی که دارد میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای یک دیوار با دکوراسیون زیبا باشد؛

 

اپوکسی از مواد ومشتقات نفتی است که طریقه اجرای آن میتواند بر روی دیوار با کف متفاوت باشد.معمولا اپوکسی را برای پوشش کف استفاده می کنند و به عنوان کفپوش اپوکسی معروف است ولی دراین مقاله میخواهیم شما را با یک قابلیت دیگر اپوکسی آشنا کنیم.بله از اپوکسی برای دکور های خاص مانند پوشش دیوار نیز میتوان استفاده کرد.

 

برخلاف تصور بسیاری از افراد دیوارپوش اپوکسی بسیار هم متداول است منتها آن قدر ظریف و زیبا کار می شود که معمولا یاان را با متریالی دیگر اشتباه مبگبرند با در مکان هایی پیشتر استفاده می شده است که‌مدام جلوی چشم همه نبوده است.

بسیاری از فضاهای صنعتی و تجاری و بهداشتی به دیواروش اپوکسی نیاز دارند که بتوانند در برابر مواد شیمیایی، سایش و انواع ضربه مقاومت کنند

کاربرد دیوارپوش اپوکسی

درابتدا دیوارپوش اپوکسی در مکان های خاص تر مانند دیوار مراکز درمانی یا بهداشتی و بیمارستان ها و یا حتی کارخانه ها و پاساژ ها استفاده می شده است؛

 

اصولا یکی از اصلی ترین کاربرد های دیوارپوش اپوکسی درفضاهایی است که‌باید مرتبا تمیز شوند زیرا این متریال سطحی صاف و یکدست و آنتی باکتریال دارد که‌بدون درز اجرا شده و کاملا قابل شست و شو است بدون اینکه ذره ای رطوبت به لایه های زیرین ان انتقال پیدا کند.درضمن این متریال مقاومت بسیار بالایی دارد که‌آن را به عنوان یک متریال ضدضربه نیز معرفی میکند.

 

از اپوکسی به عنوان یک رنگ محافظ و تزئینی بر روی دیوارهایی با پایه موادی مانند بتن ، گچ ، ملات ، تخته های سیمانی و روی سطوح فلزی استفاده می شود. البته روی سطوح دیگری هم قابل استفاده است که درادامه سایر موارد را نام میبریم:

 

تخته بتنی

کاشی و سرامیک

دیوار سنگی

تخته سه لا یا MDF / MDX

دیوارهای سنگی یا بتنی کناره های راه پله ها ، فروشگاه ها ، راهروها و راهروها ، تکیه ها و سکوها

 

استحکام دیوارپوش اپوکسی

یکی از مسائل بسیار مهم درزمینه دیوارپوش اپوکسی مسئله ی استحکام دیوارپوش اپوکسی است؛ معمولا یکی از دلایلی هم که‌از اپوکسی استفاده می شود به علت نصب اپوکسی به صورت سریع و ساده است و درهر زمان سطوحی مستحکم و بهداشتی با نگهداری آسان ایجاد می کند که‌فضای شما را عالی جلوه می دهد.

 

استفاده از دیوارپوش اپوکسی در انواع مکان ها باعث زیبایی استحکام دیواره ای است که درآن مکان قرار دارد همچنین اپوکسی برای دیوارها یک انتخاب عالی هستند که‌میتواند از رشد باکتری های مضر جلوگیری کنند. این سبک پوشش بسیار مقاوم است به صورتی که دربرخی دکوراسیون های لوکس به عنوان پوشش دکوراتیو دیوارهای سرویس های بهداشتی و حمام و… استفاده می شود؛

 

استحکام دیوارپوش اپوکسی نه تنها بر روی مسئله ضربه بلکه درمورد مقاومت دربرابر طروبت و آب است ؛ به صورتی که‌هم درکف حمام و سرویس بهداشتی به عنوان پوشش دکوراتیو و عایق و هم بر روی دیوار کار میشود.

 

دراین میان از نمونه های بسیار پرطرفدار نمونه های سه بعدی آن است.هر تصویر و هر طرحی که‌مدنظر شما باشد میتوان روی دیوار شما به صورت سه بعدی کار کرد.این تصاویر دارای پرسپکتیو و عمق نمایی هست که‌میتواند محیط بسیار زیبایی را برای شما به وجود بیاورد؛ انواع طرح ها را درادامه میتوانید مشاهده بفرمایید.

 

دیوارهای مکان هایی مانند کارخانه ها ، آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها ، کارخانه ها و غیره در اثر فعالیت های انجام شده درمعرض آسیب شیمیایی قرار می گیرند؛ ولی استحکام دیوارپوش اپوکسی میتواند ضامن بهداشت و مقاومت دیوارهای فضای صنعتی باشد. معمولا در فرآیند تمیز کردن کامل از شیلنگ آب فشار قوی و بخار داغ استفاده می کنند که‌رنگ های معمولی یا دیوار بدون رنگ توان تحمل فشار را ندارد.

 

با دیوارپوش اپوکسی دیوارها مقاوم تر شده ودر برابر پاک کننده ها، ضد عفونی کننده ها ، اسیدها به راحتی دوام می آورند.ولی مبحث ما درادامه درمورد دکوراسیون داخلی منزل است نهایتا آنچه اهمیت دارد فارغ از کارایی زیبایی یک دکوراسیون داخلی در مجموعه طراحی داخلی فضای خانه شماست.

 

دیوارپوش اپوکسی هم قابل نظافت است و هم طرح های زیبایی دارد بنابراین با توحه به اینکه هر جایی هم میتواند کار شود یکی از انتخاب های هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون کلی فضای شماست

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما