زمان مطالعه: 12 دقیقه

رنگ اپوکسی به طور کلی نوع خیلی خاص از رنگ ها است که کاربردهای بسیار بالقوه ای دارد. در واقع رنگهای اپوکسی یکی از سخت ترین و در عین حال بادوام ترین مواد رنگی به شمار می رود که از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر یا سخت‌ کننده پولی‌ آمین و یا پلی آمید به دست می‌آید که در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ اپوکسی کف دو جزئی می باشد و از ترکیب رزین اپوکسی و پلی امین است. این رنگ اپوکسی هیچ بویی ندارد و بدون حلال می باشد و رنگ های آن بسیار متنوع است و شما هر رنگی را که مایل باشید را می توانید انتخاب کنید و در ساختمان خود آن را به کار ببرید.

مقاومت این رنگ پوشش بی نظیر می باشد چرا که به خوبی در برابر سایش، ضربه و … از خود مقاومت نشان می دهد. این رنگ اپوکسی را می توانید در ضخامت های گوناگونی مورد استفاده قرار دهید و حتی در برخی از این ضخامت ها به عنوان لایه عایق عمل می کند.

بیشتر استفاده ای که از این رنگ پوشش بی نظیر می شود، برای کف است، اگر بخواهید این رنگ را در برابر نور خوشید قرار دهید باید بر روی آن لایه کیلر پلی اورتان را هم بزنید تا به عنوان روکش به خوبی بتواند از رنگ اپوکسی کف شما محافظت کند.

بر این اساس باید بدانید این نوع از رنگ اپوکسی نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. امروزه بیشتر پوشش های گسترده ای که در ساختمان ها وجود دارد به وسیله رنگ اپوکسی می باشد و بسیاری از کاربران به آن توجه خاصی نشان می دهند. در واقع رنگ پوشش خاصی را به ساختمان می بخشد و به همین دلیل است که افراد زیادی به آن توجه نشان می دهند.

 

موارد استفاده و موارد مصرفی رنگ اپوکسی

اگر مایل هستید که مقداری درخشندگی به کف زمین بدهید به نظر ما استفاده از رنگ اپوکسی می تواند یک انتخاب خوب و به جا باشد به دلیل اینکه این رنگ ها از سخت ترین و بادوام ترین مواد رنگی موجود در بازار ساخته شده است. حتی می توانید از رنگ اپوکسی به عنوان درزگیر کف سیمانی که معمولاً در کف گاراژها یا کف زیرزمین به کار می رود، هم استفاده نمایید.

رنگهای اپوکسی بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی و ساخته شده اند. در واقع این رنگ ها یک محصول اکریلیک لاتکس هستند که مقدار کمی اپوکسی به آنها اضافه شده و به طور معمول بیشتر برای کفپوش کردن زمین مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ اپوکسی این توانایی را دارد که از خودش یک پوشش کاملاً پایدار و محکم فراهم کند که نگهداری از آنها هم بسیار ساده و آسان است. یکی از تفاوت های بزرگی که می توان بین این رنگ ها و رنگ های معمولی بیان کرد این است که وقتی در رنگهای اپوکسی به کار می رود، رنگ این توانایی را دارد که به سطح بتن بچسبد و به نوعی آن را بادوام تر می کند. در واقع بدون اپوکسی، رنگ اکریلیک استاندارد پوسته پوسته می شود آن هم مواقعی که در مناطق پرتردد مانند مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی دیگر از مردم هم به این دلیل از رنگ اپوکسی استفاده می کنند چون از انعطاف بیشتری به نسبت دیگر رنگ ها برخوردار است. به خصوص در مناطق پر تردد می تواند درخشش و زیبایی زیادی را به مکان مورد نظر ببخشد. همچنین رنگ اپوکسی این توانایی را دارد که کف مکان مورد نظر شما را از آسیب های جدی مانند گرما، سرما و مواد شیمیایی محافظت نماید.

 

از دیگر موارد مصرف رنگ اپوکسی می توان به چند مورد زیر هم اشاره نمود:

  • استفاده به عنوان پوشش در سطوح مختلف
  • استفاده به عنوان کفپوش اپوکسی
  • چسبندگی مناسب در سطوح
  • کامپوزیت
  • استفاده به عنوان کفپوش های صنعتی
  • همچنین از رنگ اپوکسی در سامانه و سازه های الکتریکی یا الکترونیکی هوا فضا، دریایی، خانگی و حتی زیست شناسی هم استفاده می شود
  • استفاده در زیر زمین های مرطوب
  • استفاده بر روی سطوح چوب، بتن، سیمان و فلز
  • موتورخانه
  • پارکینگ ها
  • کارخانه ها
  • پوشش مناسب برای خطوط لوله ها
  • مناسب برای استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • استفاده در آزمایشگاه یا هر جایی که در مجاورت مواد شیمیایی قرار دارد

و خیلی از موارد دیگر.

ویژگی های رنگ اپوکسی کف :

برخی از کاربردهای رنگ اپوکسی کف را در ادامه معرفی می کنیم تا آشنایی شما با این رنگ بیشتر شود.

  • یکی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی های رنگ اپوکسی این است که ضد خوردگی می باشد و به همین دلیل است که در کف از آن استفاده می کنند.
  • یکی دیگر از ویژگی های آن ضد اسید بودن می باشد، اگر شما از این رنگ پوشش، برای کف استفاده کنید و آن را با ماده های اسیدی شستشو دهید هیچ گونه آسیبی نخواهد دید.
  • در برابر اشعه های ماوراء بنفش مقاومت بسیاری از خود نشان می دهد، ولی باید بدانید برای مراقبت از آن باید از لایه دیگری روی آن استفاده کنید.
  • الکتریسیته ساکن یکی از مواردی می باشد که در بیشتر کف ساختمان ها وجود دارد، ولی شما اگر از رنگ اپوکسی کف استفاده کنید به خوبی الکتریسیته ساکن را جذب می کند.
  • یکی دیگر از مهمترین ویژگی های رنگ اپوکسی این است که از آن برای تزئین استفاده می کنند، البته در کف کارخانجات هم احتمالا شما این رنگ را مشاهده کنید.
  • تنوع رنگی آنها بسیار زیاد است و شما می توانید هر رنگی را که مایل باشید را برای کف ساختمان خود انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
  • از آنجایی که این رنگ پوشش صنعتی دارد بیشتر در پروژه های صنعتی از آن استفاده می شود و در بیشتر تجهیزات صنعتی این رنگ وجود دارد.

 

کاربردهای رنگ اپوکسی :

همان طوری که در ابتدای مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم رنگ اپوکسی که به صورت کامل تر به پولی پوکساید هم معروف می باشد، یک ماده بسپار ترموست است که از واکنش شیمیایی مانند رزین اپوکساید با سخت ‌کننده پلی آمید یا پولی ‌آمین تشکیل می شود. این رنگ ها کاربردهای بسیار گسترده و متنوعی دارند. از جمله این کاربردها می توان به رنگ اپوکسی، کفپوش اپوکسی، اپوکسی گرانیتی، اف آر پی و چسب ها اشاره نمود.

کاربرد رنگ اپوکسی کف بسیار متنوع می باشد و در سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، در ادامه برخی از کاربردهای آن را بیان می کنیم تا آشنایی شما با آنها بیشتر شود.

  • استفاده کردن از این رنگ پوشش، برای سطوح صنعتی که در معرض نیروهایی مانند سایش، ضربه و فشار قرار می گیرند.
  • استفاده کردن از آن برای سطوحی که بسیار در معرض مواد اسیدی و مواد شیمیایی قرار می گیرند.
  • استفاده کردن از رنگ اپوکسی برای محافظت کردن از فولاد، بتن و … که در معرض حمله های مکانیکی و شیمیایی قرار می گیرند.
  • استفاده کردن از این رنگ برای کف مکان هایی که مواد غذایی تولید می کنند.
  • در بیشتر سالن های صنعتی از این رنگ استفاده می کنند، در واقع در تمامی ساختمان های صنعتی باید از این رنگ استفاده شود، تا هم ایمنی ساختمان رعایت شود و هم زیبایی آن را بیشتر کند.
  • در بسیاری از انبارهای ذخیره و کارگاه ها از این رنگ استفاده می شود.
  • در کف مکان هایی مانند پالایشگاه ها، نیروگاه ها و … که از حساسیت بسیاری برخوردار هستند باید از این رنگ استفاده شود.
  • رنگ اپوکسی به عنوان یک لایه محافظتی در کف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اما رنگهای اپوکسی کاربردهای متنوعی دارند که می توان به چند مورد از آنها اشاره کرد.

۱- استفاده از رنگ اپوکسی در سرویس حمام

استفاده از رنگهای اپوکسی در حمام در واقع یکی از رایج ترین کاربردهای این رنگ ها به شمار می رود. به دلیل اینکه این رنگ ها از دوام و مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت برخوردار هستند. چرا که معمولاً در حمام مقادیر بسیار زیادی آب و بخار وجود دارد و در حین دوش گرفتن به احتمال صد در صد رطوبت زیادی به دیوارها خواهد رسید.

استفاده از رنگ اپوکسی در حمام این امکان را به شما می دهد تا از به وجود آمدن هرگونه آسیب های آبی و رطوبتی در هوا جلوگیری نمایید. به همین دلیل استفاده از رنگهای اپوکسی یک انتخاب کاملاً به جا و مناسب برای استفاده در حمام هستند.

۲- استفاده از رنگهای اپوکسی در سونا

از دیگر مکان هایی که می توان از رنگ اپوکسی در آن استفاده نمود، سونا است. به دلیل اینکه سونا به هیچ عنوان به اتاق های معمولی شباهت خاصی ندارد و هر رنگی در این اتاق به کار می رود بایستی بتواند در دما و رطوبت بسیار بالا خودش را به خوبی نگه دارد.

تنها رنگی که در این طور مواقع به خوبی کار می کند، رنگ اپوکسی است. در طول سالیان متمادی به همه ثابت شده که رنگهای اپوکسی در برابر رطوبت و گرما به خوبی ایستادگی می کنند و استفاده از آنها به خصوص در سونا نیاز افراد را به دوباره رنگ کردن برطرف می کند.

۳- استفاده از اپوکسی در اتاق های استخر

اتاق های استخر به دلیل استفاده مداوم از آب، رطوبت بسیار زیادی را در خود و هوا ایجاد می کنند. پس شما به رنگی نیاز دارید تا به راحتی بتواند در رطوبت بالا از خودش مقاومت نشان داده و تحت تأثیر شرایط محیطی قرار نگیرد.

۴- به کار بردن رنگ اپوکسی در کف گاراژها

گاراژها به منطقه ای معروف هستند که تردد افراد و خودروها در آنها بسیار زیاد است. پس در اینگونه مواقع شما به رنگی نیاز دارید که بتواند تحمل این همه تردد افراد و خودروها را داشته باشد. رنگ اپوکسی در واقع یکی از بهترین راه حل ها برای این موضوع به شمار می رود.

به دلیل اینکه اگر ناخواسته یک ابزار سنگین از دست شما رها شده و با زمین برخورد کند در بیشتر مواقع به رنگ آسیبی وارد نمی کند. این مورد نشان دهنده این است که رنگهای اپوکسی توانایی و مقاومت زیادی در برابر ضربه، سایش، تردد و یا غلتیدن اجسام بر روی خود را دارد.

۵- کاربردهای تجاری رنگ اپوکسی

شاید تا حدودی از کاربردهای مسکونی رنگ اپوکسی خبر داشته باشید. بد نیست بدانید که رنگهای اپوکسی در بخش های تجاری هم کاربردهای بسیار زیادی دارد. در بخش های تجاری شما با مکان هایی روبرو می شوید که مردم دائماً در حال رفت و آمد هستند. استفاده از رنگ اپوکسی بر روی دیوارها و همچنین کف مکان های تجاری یک راه حل مناسب به نظر می رسد.

 

نحوه مصرف رنگهای اپوکسی

بر اساس کاربردهایی که رنگ اپوکسی دارد می توان این رنگ را مصرف کرد که در برخی موارد استفاده از آن ساده و در برخی موارد هم ممکن است پیچیده به نظر بیاید. اینگونه رنگ ها را می توان با استفاده از قلم مو یا غلتک بر روی هر سطحی که مد نظر دارید، اعمال نمایید.

اما نکته مهم این است این نوع رنگ زدن هیچ دوام طولانی یا زیبایی خاصی را در بر ندارد و بهتر است بگوییم برای کاربردهای صنعتی اصلاً مناسب نیست. از همه مهم تر اینکه به هیچ عنوان سطوح صیقلی ایجاد نمی شود و نور را به صورت کامل بازتابش نمی دهد.

قبل از اینکه رنگ اپوکسی را بر روی سطوح بچسبانید حتماً زیرسازی مناسب سطوح را به خوبی انجام دهید. این کار می تواند به طول عمر مناسب و همچنین چسبندگی مناسب آنها بینجامد. مراحل مصرف رنگ اپوکسی به صورت زیر انجام می شود:

مرحله اول: برای استفاده از رنگ اپوکسی سطوح را از هر آلودگی تمیز نمایید

اولین مرحله در استفاده از رنگ های اپوکسی این است که ناحیه مورد نظر را تمیز و عاری از هرگونه آلودگی نمایید. برای این کار می توانید از دستمال آغشته به صابون یا مایع دستشویی استفاده نمایید. بعد از اینکه سطح مورد نظرتان را تمیز کردید، آن را با دستمال آشپزخانه یا دستمال کاغذی خشک کنید. حتی دیوارها را هم بررسی نمایید تا کاملاً خشک باشد به دلیل اینکه رطوبت می تواند بر عملکرد رنگ اپوکسی تأثیر منفی بگذارد.

مرحله دوم: استفاده از رنگ اپوکسی

بعد از اینکه سطح مورد نظر را تمیز و خشک کردید زمان آن است که از رنگ اپوکسی استفاده کنید. حتماً قبل از مصرف آن را به خوبی، هم بزنید به دلیل اینکه این کار موجب می شود تا مواد اولیه با هم ترکیب شوند و به هنگام کار کردن حباب ایجاد نکنند.

رنگ را بر روی سطح مورد نظر بکشید و تا جای ممکن مراقب باشید که حباب تشکیل نشود. بعد از هر بار کشیدن رنگ اپوکسی بر روی سطوح، باقیمانده رنگ در قوطی را به هم بزنید تا به این صورت مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده رنگ به هنگام استفاده از یکدیگر جدا نشده اند.

مرحله سوم: به رنگ اپوکسی اجازه دهید کاملاً خشک شوند

شاید تمایل داشته باشید بعد از اتمام کار یک بار دیگر سطح مورد نظر را رنگ نمایید. در این طور مواقع حتماً اجازه دهید رنگ قبلی خشک شود و سپس رنگ دوم را بزنید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که رنگ در حال خشک شدن است تا ۲۴ ساعت صبر کنید. هرگز به رنگ دست نزنید به دلیل اینکه ممکن است جای دست شما بر روی سطح مورد نظر باقی بماند.

مرحله چهارم: پایان کار

پیش از اینکه دست از کار بکشید حتماً یک لایه روغن جلا بر روی رنگ اپوکسی بکشید. این روغن در واقع همان درخشش و بازتابش نوری که پیشتر به آن اشاره کردیم را در رنگ اپوکسی به وجود می آورد. همچنین روغن جلا به درزگیری هر چه بهتر دیوارها کمک شایانی می کند. اما به هنگام استفاده از روغن جلا از خشک بودن سطوح کاملاً مطمئن شوید و حتماً از اسپری روغن جلا استفاده کنید تا دیوارها به صورت یکدست از روغن پوشیده شوند.

 

مزیت ها و معایب استفاده از رنگهای اپوکسی

بدون تردید استفاده از رنگهای اپوکسی می تواند مزیت ها و معایب زیادی را به همراه داشته باشد. از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزیت های رنگهای اپوکسی

  • مقاومت بسیار زیاد

در واقع رنگ اپوکسی یک انتخاب بسیار مناسب و مقاوم برای کفپوش ها هستند. اپوکسی این توانایی را دارد که در برابر فشار شوک شدید، گرما، مواد شیمیایی و آب از خودش مقاومت نشان دهد. به طور مثال در گاراژهایی که تردد خودروها و همچنین مواد شیمیایی خورنده بسیار زیاد هستند استفاده از رنگ اپوکسی می تواند بسیار مناسب و ایده آل به نظر برسد.

  • کاملاً مقرون به صرفه

استفاده از رنگ اپوکسی می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد به این دلیل که می توانید آن را بر روی کفپوش فعلی خود اضافه نمایید. این عمل در زمان و هزینه های جاری شما صرفه جویی خواهد کرد

  • ماندگاری بسیار زیاد

شاید نصب رنگهای اپوکسی یه مقدار زمان بر باشد اما نکته مهم این است که زمان خیلی زیادی طول می کشد تا این رنگ از بین برود. این یعنی ماندگاری آن بسیار زیاد است. پوشش رنگ اپوکسی بسیار بادوام و سخت هستند و در برابر حجم بسیار زیادی از ترافیک از خودشان مقاومت نشان می دهند. این مورد نشان از ماندگاری بسیار زیاد رنگهای اپوکسی است

 

  • محافظت در برابر ترک برداشتن

به صورت کلی رنگهای اپوکسی پوششی را برای کفپوش مکان مورد نظر شما ایجاد می کند. این پوشش، کفپوش را در برابر لکه ها، ترک برداشتن و یا پاره شدن محافظت می کند.

  • جلوگیری از ورود گرد و غبار

در واقع رنگ اپوکسی با ایجاد یک لایه بسیار مقاوم در برابر ورود هرگونه گرد و غباری جلوگیری می کنند. این مورد به نوعی مقاومت آنها را در برابر هر نوع ماده خارجی نشان می دهد

  • راحتی در تمیز کردن

یکی از مزیت های بسیار مهم رنگ اپوکسی این است که یک سطح کاملاً صاف ایجاد می کنند که به وسیله جارو و آب به راحتی تمیز می شود

  • در برابر آتش بسیار مقاوم است

رنگهای اپوکسی در برابر آتش بسیار مقاوم هستند و به نوعی دیر شعله ور می شوند. این رنگ ها به راحتی می توانند گرمای بیشتر از ۲۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند. این مقاومت در برابر آتش به اندازه ای است که در محصولات خطوط هوایی تجاری، نواحی انبار و همچنین حفظ مواد منفجره از رنگ اپوکسی استفاده می شود. برای اینکه از مقاوم بودن این رنگ ها در برابر آتش اطمینان حاصل کنید می توانید به برچسبی که بر روی محصول درج شده مراجعه نمایید.

  • رنگ اپوکسی در برابر آب بسیار مقاوم است

هرگاه که رنگ اپوکسی را استفاده کردید اگر بر روی این رنگ رطوبت آب های زیرزمینی یا هر مایع دیگری ریخته شود به راحتی می توان آن را پاک کرد. در کل این رنگ نسبت به آب و رطوبت و حتی نشت مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند. به طور مثال مواد شیمیایی به داخل رنگهای اپوکسی جذب نمی شوند و همان طوری که اشاره کردیم پاکسازی آنها بسیار ساده و راحت است.

  • رنگهای اپوکسی در برابر لیز خوردن از خودشان مقاومت نشان می دهند

اکثر رنگهای اپوکسی حتی زمانی که خیس و یا به چربی آغشته هستند در برابر لغزش از خودشان مقاومت نشان می دهند. به دلیل اینکه رنگهای اپوکسی یک سطح صاف و مقاوم را تشکیل می دهند در برابر لغزش از خود مقاومت نشان می دهند.

به طور مثال اگر ناحیه یا منطقه ای که برای رنگ آمیزی انتخاب کرده اید یکی از پر ترددترین و پر ترافیک ترین مناطق به شمار می رود می توانید از پوشش اپوکسی بدون لغزش استفاده نمایید. این پوشش ها یک سطح دارای بافت برجسته هستند که در مقابل لغزش از خودشان مقاومت نشان می دهند. از این سطوح دارای بافت برجسته به طور معمول در سکوها، سطوح شیبدار، لنگرگاه های تفریحی و فروشگاه های ماشین استفاده می شود.

 

معایب استفاده از رنگهای اپوکسی

  • رنگهای اپوکسی بسیار لغزنده هستند

اولین عیبی که بر کفپوش های اپوکسی وارد است این است که اگر با پوشش روغنی جلا داده شوند می توانند بسیار لغزنده باشند. به همین دلیل استفاده از رنگ اپوکسی برای مناطقی که مدام در معرض ریزش های جوی هستند و یا آب بر روی زمین ریخته می شود، ایده آل و مناسب نیست.

  • رنگهای اپوکسی در نهایت باید جایگزین شود

شاید استفاده از رنگهای اپوکسی بسیار سخت و مقاوم به نظر بیاید اما هر روز پاک کردن و تمیز کردن آن موجب پاره شدن آن می شود و در نهایت ترک ها شروع به رشد می کنند. در این طور مواقع شما هیچ راهی به جز استفاده از پوشش دیگری از رنگ اپوکسی ندارید. اگر در یک مکان مانند باشگاه های ورزشی هستید که اشیاء سنگین ورزشی قرار دارند و مدام به زمین می افتند استفاده از رنگهای اپوکسی اصلاً مناسب نیست.

  • مرحله اجرا زمان بر است

همان طوری که پیشتر هم به این موضوع اشاره کردیم مرحله اجرا رنگ اپوکسی یک مقدار زمان بر است و نیاز به آماده سازی زیاد قبل از اجرا دارد. به طور مثال بایستی تمامی ترک ها را پر کرده و تمامی گریس هایی روغن را به دقت تمیز نمایید.

این مرحله به خودی خود یک مقدار وقت گیر و خسته کننده به نظر می رسد و امکان دارد چند روزی زمان بر باشد تا رنگ قبلی خشک شده و سپس رنگ بعدی را اضافه نمایید. حتی تغییر رنگ، طراحی و همچنین حذف رنگ اپوکسی از کفپوش هم می تواند دشوار و پر هزینه باشد.

 

چه دلیلی وجود دارد که از رنگ اپوکسی برای رنگ کف استفاده شود؟

اولین دلیلی که می توان بیان کرد این است که استفاده از رنگ اپوکسی به نسبت دیگر کفپوش ها، مقرون به صرفه تر است. فرمولی که در ساخت این نوع رنگ ها به کار رفته به گونه ای است که یک لایه از این رنگ می تواند یک ضخامت خوب و محکم را به وجود بیاورد که به راحتی قادر خواهید بود آن را در هر سطوحی که مایل هستید به کار ببرید.

در بالا هم اشاره کردیم که رنگ اپوکسی در برابر رطوبت و گرما از خودش مقاومت نشان می دهد و در واقع یک انتخاب بسیار مناسب برای استخرهای شنا، سونا، حمام ها و حتی کف مکان ها به شمار می رود. به دلیل اینکه سطوح براق و بدون درزی را به وجود می آورد که به نوعی یک سطح غیر جاذب را ایجاد می کند. از همه مهم تر اینکه تمیز کردن چنین سطوحی بسیار ساده و راحت است.

چه تفاوتی بین پوشش و رنگهای اپوکسی وجود دارد؟

در نگاه اول تصور برخی افراد این است که پوشش اپوکسی و رنگهای اپوکسی یکی هستند. اما در واقع این دو با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند. از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوشش های اپوکسی تمیز می شوند اما رنگهای اپوکسی خشک می شوند
  • هرگاه از پوشش های اپوکسی جامد استفاده می کنید سطوح کاملاً سخت و با دوام می شوند. همین مورد می تواند سطوح را در برابر مواد شیمیایی، ضربه، خراش، روغن، لکه، چربی و غیره مقاوم نگه دارد
  • پوشش‌ های اپوکسی از دو جزء مواد سخت کننده مانند پلی آمین و رزین اپوکسی تشکیل شده ‌اند. اما رنگ اپوکسی از یک بخش به نام اکریلیک لاتکس تشکیل می شود که بسته به نوع محصول مقدار کمی اپوکسی به آن اضافه می شود
  • پوشش های اپوکسی قبل از اینکه اعمال شوند بایستی یک پیمانکار یا نصاب حرفه ای مواد سخت کننده مانند پلی آمین و رزین اپوکسی را با یکدیگر مخلوط کند
  • هرگاه که در رنگ ها از اپوکسی استفاده می شود، رنگ خیلی بهتر به سطح بتن می چسبد و به نوعی سطح بادوام تر می شود. اما اگر اپوکسی به رنگ اضافه نشود این امکان وجود دارد که رنگ در نهایت پوسته پوسته شده و ترک بردارد. این مورد بیشتر مواقعی که منطقه مورد نظر از ترافیک بالاتری برخوردار باشد، به وجود می آید. اما این مورد در پوشش های اپوکسی وجود ندارد
  • پوشش های اپوکسی به ظرافت بیشتری برای نصب نیاز دارند. به خصوص مواقعی که از محصولاتی مانند سوناپکسی ۵۴ یا سوناپکسی ۱۰۰ استفاده می کنید به یک شخص متخصص برای نصب نیاز خواهید داشت
  • در هر دو محصول پوشش اپوکسی و رنگ اپوکسی قبل از استفاده حتماً بایستی سطح بتن کاملاً تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. نواحی که آسیب دیده هم می بایستی تعمیر شود. اگر مایل به استفاده از پوشش های اپوکسی هستید حتماً سطح مورد نظر را تمیز و سپس تست رطوبت را انجام داده و در نهایت برای نصب اقدام نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما