زمان مطالعه: 2 دقیقه

کفپوش اپوکسی مایع تشکیل شده از ترکیبات رزین و هاردنرها است. با میکس کردن این اجزا می‌توان به یک مخلوط مایع با ویسکوزیته مناسب رسید. این ماده زمانی که با یک ضخامت استاندارد در کف سازه اجرا می‌شود یک لایه کاملا مسطح و یکدستی ایجاد می‌کند. پس از رسیدن به مرحله خشکی صددرصدی شاهد یک غشای بسیار سخت و مقاوم خواهیم بود. مقاومت مکانیکی کفپوش اپوکسی مایع فوق العاده بالا است. بنابراین آن درجه سختی و استحکام که از این کفپوش‌ها انتظار دارید فراهم خواهد شد.

 

عدم محدودیت رنگ بندی در کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش اپوکسی مایع رنگ بندی های متنوعی دارد. بنابراین شما در زمان خرید فام های ظاهری زیادی را از این ماده رنگی می‌بینید. این رنگ بندی‌ها در محیط های صنعتی، فضای پارکینگ، زمین های ورزشی و سالن‌ها بسیار کاربردی هستند. از طرفی در کنار انتخاب رنگ های مختلف مانند قرمز، سبز و غیره طرح های مختلفی نیز دارند.

 

به عنوان مثال می‌توانید از کفپوش اپوکسی طرح سنگ در منازل خود و محیط هایی که نیاز به دکوراسیون زیبا دارند استفاده کنید. همچنین نمونه های گرانیتی نیز از این محصول وجود دارند که پس از پایان اجرا جلوه گری فوق العاده خیره‌کننده‌ای دارند. بنابراین شما نباید نگران محدودیت رنگبندی و طرح این کفپوش‌ها باشید.

 

مقدار وزن مخصوص یا دانسیته کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش اپوکسی مایع ویسکوزیته یا گرانروی بالایی دارد. اگر بخواهید یک مقایسه اساسی میان دیگر سیالات با ترکیب رزین اپوکسی داشته باشید به این نتیجه خواهید رسید که کفپوش اپوکسی غلظت بیشتری دارد. این موضوع نیز کاملاً طبیعی است. چرا که رزین‌ها از لحاظ مولکولی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و تراکم اتمی و مولکولی یا به عبارت دقیق تر ذرات ریز بالایی دارند. به همین دلیل پس از آماده سازی کاملا غلیظ می‌باشند.

 

مقدار وزن مخصوص یا دانسیته ای که در بررسی های آزمایشگاهی انجام شده است به ازای حجم یک سانتی متر مکعب ۱٫۴۷ گرم وزن دارند. در مورد دیگر سیالات شاهد حجم بالا و وزن کم هستیم. اما در مورد کفپوش های اپوکسی می‌بینیم که حجم کمتر و میزان وزن بالاتر است. در زمان ترکیب اجزای رنگ باید مراقب باشید دانسیته از مقدار استاندارد خود خارج نشود. در قسمت بعد در مورد ترکیب رزین اپوکسی و هاردنرها اطلاعات دقیقی ارائه می‌دهیم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما