زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از متداول ترین انواع کف در ساختمان ها کفپوش مشمع کف اتاق است. این نوع کف از مواد طبیعی ساخته شده و اثرات زیست محیطی کمتری نسبت به سایر کف مصنوعی دارد.

کفپوش مشمع کف اتاق بازگشت به طبیعت است و گزینه بسیار خوبی برای محیط بانان است.

 

مواد کفپوش مشمع کف اتاق

 

کفپوش مشمع کف اتاق از روغن بذر کتان ، الیاف چوب ، سنگ آهک ، پودر چوب پنبه و رزین ساخته شده و با رنگدانه های طبیعی رنگ آمیزی می شود. این کف ها به صورت تخته یا پارکت ، کاشی یا کاشی و ورق یا رول موجود است. کفپوش مشمع کف اتاق در طرح ها و رنگ های متنوعی وجود دارد و برای هر نوع دکوراسیون داخلی مناسب است.

 

 

 

مشخصات و کاربرد کف مشمع کف اتاق

 

کف های مشمع کف اتاق به نرمی سایر کفپوش های پلاستیکی هستند.

 

مشمع کف اتاق اولین بار در سال 1860 توسط یک انگلیسی به نام فردریک والتون اختراع شد. جالب است بدانید که کف قطعات لوکس و خاص تایتانیک مشمع کف اتاق بود.

 

لمس این طبقه بسیار دلپذیر است و راه رفتن روی آن احساس گرما و راحتی را به همراه دارد.

 

از این کفپوش می توان در مکانهایی استفاده کرد که رعایت بهداشت از اهمیت زیادی برخوردار است و نوعی کفپوش بهداشتی است.

 

مشمع کف اتاق از نظر ضد میکروبی و آلاینده است و در برابر عفونت ، رشد قارچ و کپک بسیار مقاوم است.

 

علاوه بر این ، ضدآب است و از نفوذ رطوبت به کف جلوگیری می کند.

 

یکی از ویژگی های کفپوش مشمع کف اتاق این است که می توان از آن در مکان های مرطوب مانند حمام ، توالت و آشپزخانه استفاده کرد.

 

کف های مشمع کف اتاق ، مانند کف چوب پنبه ها ، سبک هستند و کف را گرم می کنند.

 

این نوع کفپوش ها به راحتی تمیز می شوند و سطح آن را می توان با پارچه مرطوب آغشته به مواد شوینده تمیز کرد.

 

دوام و استحکام کفپوش مشمع کف اتاق با مراقبت و نگهداری دو برابر می شود و انتخاب آن برای محیط های مسکونی پر رفت و آمد یا محیط های دفتری تجاری دفاتر انتخاب خوبی است.

 

کفپوش مشمع کف اتاق در طرح و رنگی جذاب و زیبا تولید شده و برای هر نوع سلیقه ای مناسب است.

 

کمبود مشمع کف اتاق

 

اگر در ساخت و تولید این نوع کفپوش ها از ماده ای با کیفیت پایین استفاده می کنید ، پس از مدتی ممکن است سطح را خراشیده یا پاک کند ، بنابراین در هنگام خرید ، به کیفیت مواد استفاده شده در آن توجه ویژه ای داشته باشید.

 

انواع کفپوش مشمع کف اتاق به شکل

 

رول یا ورق مشمع کف اتاق: مدل های رولی این نوع کفپوش ها ، مانند وینیل ، در پشت سطح چسبی دارند و به راحتی روی سطح نصب می شوند.

 

کف کاشی مشمع کف اتاق: این مدل کف از کاشی هایی در اندازه ها ، اندازه ها ، طرح ها و الگوهای مختلف تشکیل شده است و دارای یک چسب مانند مدل رول است. البته ، مشمع کف اتاق همچنین یک لایه پلی استر در پشت برای دوام بیشتر دارد.

 

پارکت مشمع کف اتاق: این مدل کفپوش دقیقاً مانند پارکت چوبی است و با پروفیل های زبان و زبان مطابقت دارد. پشت کف پارکت مشمع کف اتاق ، یک لایه چوب یا یک ورق چوب پنبه مقاوم در برابر رطوبت نیز به عنوان یک لایه محافظ استفاده می شود.

 

ماندگاری مشمع کف اتاق

 

عمر مفید مشمع کف اتاق حدود بیست سال است ، اما برخی از آنها ، حتی با مراقبت و نگهداری خوب ، می توانند تا چهل سال دوام داشته و زیبایی خود را حفظ کنند. کفپوش مشمع کف اتاق از بسیاری از انواع کفپوش ها از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار است.

 

دوام کفپوش مشمع کف اتاق را افزایش دهید

 

به منظور نگهداری صحیح از این کف ها ، بهتر است از موم مخصوص به طور مرتب و منظم استفاده شود تا کیفیت سطح افزایش یابد. برای افزایش مقاومت آن می توانید از پوشش اکریلیک روی سطح کف نیز استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما