زمان مطالعه: 5 دقیقه

کفپوش دکوراتیو تالار

کفپوش دکوراتیو تالار یا اپوکسی صنعتی یکی از مقاوم ترین و پرکاربردترین کفپوش ها می باشد و همچنین به دلیل تنوع زیاد از نظر کیفیت مواد و رنگ، زیباترین کفپوش رزینی و آدامسی است که در انواع صنایع سخت و سنگین کاربرد فراوانی دارد.

فرسودگی، ساییدگی ناشی از استفاده از روغن ها و سایر خصوصیات شیمیایی در بسیاری از کارخانجات صنعتی، تولید نیاز به استفاده از کفپوش های صنعتی پایدار و مقاوم در برابر شستشو و استفاده را ایجاد می کند. کفپوش‌های صنعتی کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، ساختمان‌ها و تأسیسات تولیدی باید هم در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشند و هم به راحتی تمیز شوند.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش دکوراتیو تالار : قیمت کفپوش سه بعدی در منزل 

کفپوش دکوراتیو تالار در اصفهان

انواع کفپوش دکوراتیو برای تالار ها :

  • کف غبارگیر به ضخامت 1 میلی متر، از این نوع کف برای جلوگیری از گرد و غبار استفاده می شود.
  • کفپوش یکپارچه به ضخامت 3 میلی متر به صورت مسطح دارای مقاومت سایشی بالایی بوده و در برابر خوردگی، فرسایش و نفوذ روغن، گریس و آب به بدنه بتنی مقاوم است – شستشوی آن را آسان کرده و امکان تزئینی بودن کف را فراهم می کند.
  • کفپوش دکوراتیو به ضخامت 3 میلی متر به صورت کج (به اصطلاح پوست پرتقال) که علاوه بر داشتن ویژگی های پوششی صاف از سر خوردن افراد و ماشین آلات در محیط های مرطوب و چرب جلوگیری می کند.
  • کفپوش آنتی استاتیک که به آن ضد جرقه می گویند
  • بتن دکوراتیو که با ضخامت تقریبی 20 میلی متر ساخته می شود در برابر ضربه های شدید کاملا مقاوم است.
  • کفپوش نیمه زبر و زبر، کفپوش فوق در ضخامت های بیشتر از 4 میلی متر اجرا می شود.
  • کفپوش ضد اسید که مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل خورنده شیمیایی دارد.
  • کفپوش های ورزشی که معمولا از دکوراتیو بسیار انعطاف پذیر استفاده می کنند.

مزایای کفپوش دکوراتیو برای تالار ها:

  • کفپوش اپوکسی یکپارچه بوده و مانند سایر کفپوش ها درز ندارد.
  • افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش، تخریب و اکثر مواد شیمیایی یکی از مزایای کفپوش اپوکسی است.
  • چسبندگی خوب به سطوح بتنی یا حتی سرامیکی.
  • روکش اپوکسی سبک و فشرده است و از هرگونه گرد و غبار جلوگیری می کند.
  • پوشش اپوکسی به هیچ وجه آب را جذب نمی کند و از نفوذ آب، روغن و سایر مایعات به بدنه بتن جلوگیری می کند.
  • سهولت در شستشو و نظافت سریع.
  • مقاومت در برابر سایش، مکانیکی بسیار بالا در برابر فشار و ضربه.
  • می توان آن را در مدت زمان کوتاهی اجرا کرد، تعمیر آن سریع و آسان است.
  • مقاومت شیمیایی بالایی در برابر اسیدها، قلیاها، حلال ها و روغن های خوراکی و غیرخوراکی دارد.
  • کفپوش های مستحکم باید به میزان قابل توجهی پایدار، ایمن و ضد لغزش بوده و به راحتی قابل شستشو باشند و در عین حال قابلیت طراحی تزئینی با توجه به مکان های خاص را داشته باشند.

معرفی انواع محکم کننده کفپوش دکوراتیو :

  1. هاردنر پلی آمید
  2. هاردنر آمینی
  3. هاردنر پلی مرکاپتان
  4. هاردنر فنالکامین

مدت زمان خشک شدن دکوراتیو تالار با هر یک از از هاردنرها، متفاوت بوده و به عواملی مثل مواد شیمیایی و شیشه ای بودن (TG) و .. وابسته است.

معرفی پرایمر دکوراتیو تالار :

زیرساز یا پرایمر، بعنوان لایه ی پوشش دهنده ی بستر، سطح را بدون فرج و خلل می نماید. مقاومت آن را افزایش می دهد و از این راه آماده اجرای لایه اصلی کفپوش دکوراتیو می شود.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش دکوراتیو تالار : کفپوش اپوکسی

کفپوش دکوراتیو تالار

طول عمر کفپوش دکوراتیو برای تالار چقدر است؟

طول عمر کفپوش دکوراتیو تحت تاثیر پارامترهایی مانند کیفیت، بستر بتن، ضخامت و کیفیت متریال مورد استفاده، اجرای صحیح لایه های کفپوش اپوکسی و نحوه نگهداری آن در حین کار می تواند متفاوت باشد. بنابراین در صورت رعایت تمامی فاکتورهای فوق کفپوش دکوراتیو می تواند بیش از 20 سال عمر مفید داشته باشد و گاهی با انجام مجدد ترمیم آن می توان طراوت اولیه روکش را پس از سال ها کارکرد ایجاد کرد.

کفپوش دکوراتیو چقدر لغزنده است؟

روش اجرای کفپوش دکوراتیو در به دست آوردن شکل و سطح نهایی کفپوش موثر است، بنابراین تنظیم لغزندگی در اختیار اپراتور پوشش قرار می گیرد، به عبارت دیگر با انتخاب چند روش، میزان اعوجاج کفپوش را تعیین می کند. سطح را می توان متعادل کرد. اصطلاح رایج پوست پرتقالی در دکوراتیو نیز یادآور اعوجاج سطح پوست نارنجی و کاهش لغزندگی سطح کف اپوکسی است.

سه بعدی دکوراتیو

انواع مدل کفپوش پذیرایی و تالار  سه بعدی قابلیت اجرا بر انواع سطوح بتنی را دارند، و از ترکیب و فعل و انفعالات دو جز اصلی اپوکساید رزین و هاردنر تشکیل شده است. استفاده از پرده برای جلوگیری از آسیب نور مستقیم آفتاب به رنگ این کفپوش ضروریست. زیرمجموعه‌های متعددی از قبیل: اپوکسی دکوراتیو، اپوکسی آنتی استاتیک، اپوکسی گرانیت، اپوکسی ضد اسید، اپوکسی آنتی داست یا ضد گردوغبار و اپوکسی سه بعدی می‌باشند.

  • طبقات عریض

روند استفاده و نصب کفپوش های عریض روندی است که می توانید انتظار داشته باشید که هر ساله در هر سبکی مورد تقاضا باشد. کفپوش‌های طولانی‌تر و عریض‌تر، اتاق‌های شما را بزرگ‌تر، بازتر و شلوغ‌تر نشان می‌دهند. به زودی استفاده از کفپوش های نازک و کوتاه منسوخ خواهد شد. در واقع، ما حدس می زنیم که نصب کف های کوچکتر می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، زیرا زیبایی و مدرنیته خانه شما را به شدت کاهش می دهد. بنابراین استفاده و نصب کفپوش های عریض را به شما توصیه می کنیم.

رنگ های ترند برای کفپوش تالار  

در سال 2022 ترندها با تمرکز بر رنگ های سبک، روشن و کمی متمایل به رنگ های گرم تغییر می کنند. کفپوش های  زیادی با رنگ بور و سفید و سرد را مشاهده خواهید کرد، اما رنگ خاکستری نیز همچنان به قوت خود پرطرفدار است.

سقف تالار پذیرایی

با توجه به طراحی داخلی دکوراسیون تالار پذیرایی ، ارتفاع سقف از کف اتاق نشیمن، سطح بهینه نور برای آسایش ساکنین و نظر کارفرما، گچ کاری و نور مخفی، سقف کاذب و سقف کشسان قابل استفاده برای سقف تالار پذیرایی معمولاً در طراحی دکوراسیون لوکس از گچ بری و نور پنهان استفاده می شود. طبیعتاً هر چه طرح گچ بری پیچیده تر و دقیق تر باشد، هزینه و مدت زمان طراحی بیشتر می شود و طراحی نهایی سقف اتاق نشیمن جذاب و شیک تر خواهد بود.

تایل های سقفی تالار پذیرایی به دلیل ارزان بودن و سرعت اجرا بیشتر در خانه های کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد و مالکان تمایلی به صرف هزینه زیادی برای دکوراسیون سقف تالار پذیرایی ندارند. سقف کناف به دلیل انعطاف پذیری در طراحی و اجرا یکی از محبوب ترین روش های تزیین سقف تالار پذیرایی در بین طراحان داخلی می باشد. کناف به مجموعه ای از گچ برگی و ساختار و اجرای آن گفته می شود که به دلیل تنوع طرح ها و فرم ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون سقف تالار پذیرایی باید مورد توجه قرار گیرد، سیستم نورپردازی سقف است. در نهایت با توجه به بودجه کارفرما، زمان اجرا و اصول زیبایی شناسی می توان طرح نهایی را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید مقاله کفپوش دکوراتیو تالار : کفپوش سه بعدی تالار 

کفپوش دکوراتیو تالار

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس با ما